روز دَهم قرار خدا با «حُسین» بود

15:10 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۵۸
روز دَهم قرار خدا با «حُسین» بود
دردمندان و عاشقان را صدا کنید، محرم ماه و دهه اول آن، راهی برای حاجت روا شدن همه مردمان است. محرم ماه خون آغاز شد. 

خبرگزاری میزان - در گرم‌ترین روزهای سال به آغاز ماه محرم ۱۴۴۵ ه. ق رسیدیم. امسال محرم با سال گذشته تفاوت‌های بسیاری برای مردم ایران دارد. آن‌ها در سال ۱۴۰۳ به اندازه یک دهه حادثه و اتفاق را تجربه کردند و روز قبل از دل این حوادث بیرون آمده و رئیس جمهوری منتخب خود را روانه پاستور کردیم. شور و حال انتخابات برای عاشقان حسین تمام شده و آن‌ها از امشب فقط و فقط به فکر عزاداری بهتر و باشکوه‌تر برای ارباب بی‌کفنشان خواهند بود. دوباره در جای جای ایران اسلامی نوای حسین حسین به گوش می‌رسد و چراغ‌های سبز و سرخ هیات‌ها در کنار پرچم‌های سیاه نمایانگر عزادار بودن شیعیان حسین ابن علی خواهد بود.

این بار می‌خواهیم از منظر رنگ‌ها به مراسم عزای سالار شهیدان نگاه کنیم. مشکی تم تمام حسینه‌ها و هیئت‌های عزاداری امام حسین است. رنگ مشکی که انگار تا به حال در هیچ عزایی آن را ندیده‌ای. دقت کرده‌اید که حتی رنگ پیراهن مشکی که مادرانمان در کودکی بر تن ما می‌کردند با دیگر پیراهن‌های مشکی متفاوت بود و هست. یک عزای خاص و کامل و یک حزن و اندوه خاص در این رنگ پیراهن‌ها و پرچم‌ها نهفته است.

حال اگر این رنگ مشکی عزا را بگذاری در کنار رنگ سرخی که خاص محرم و امام حسین (ع) است، نمایی خاص به خود می‌گیرد که به شدت چشم‌نوازی می‌کند. انگار که سرخی این پرچم‌ها جوشش خون سیدالشهدا را روایت می‌کند. نشان پیروزی خون برشمشیر؛ و چقدر ترکیب این دو رنگ در پرچم‌هایی که در عزای حسین ابن علی برافراشته می‌شود، زیباست.

این روزها پرچمی قرمز را در مسجد دیدم که به مثال پرچم حرم حسین(ع) بود. قرمز کامل با یک نوشته با خط شکسته «یا حسین».

با خود به فکر فرو رفتم که چرا این پرچم‌ها اینگونه دلبری می‌کنند؟ دلیلش چه چیزی جز خواستنی بودن امام حسین (ع) است.

بزرگی می‌گفت صفت جان در کنار نام حسین زیبا می‌شود و جان می‌گیرد.

«حسین جان»؛ چند بار بگویید، خواهید دید که دلتان می‌لرزد و اشکتان جاری می‌شود.

حاجت روا بایشید. مگر می‌شود نام حسین را گفت مگر می‌شود «حسین جان» گفت و چشم عاشق‌تر نشود.

«یا حسین» مردم ایران و شیعیان در گوشه گوشه دنیا دلداده تو هستند. بدان که مردم دل به تو سپرده و به نگاه تو دل بسته‌اند. «حسین جان» آقای ما، عزیز ما، لطفا این بار بیش از گذشته لطف خود را به مردم ایران نشان بده.

ای ساکن کربلا، موضوعی که طی این سال‌ها عیان بوده این است که مردم حتی با مشکلات اقتصادی فراوان هم هنوز با عشق به تو و به امید قبولی درگاهت، نذر و نیاز می‌دهند. مردمی‌ترین تجمع‌ها و کارناوال‌ها را به عشق تو و به نام تو تشکیل می‌دهند. آقا جان، حال و هوای شهر عوض شده، حال و هوایمان را عوض کن «یا حسین».

هر رنگی، در خانه تو رنگی تازه می‌گیرد، من در خانه تو به جز زیبایی ندیده‌ام. هر چیز با تو زیبا می‌شود.

شب اول محرم شد و دلمان شکست و چشممان‌تر شد؛ به عشق تو ای فرزند فاطمه.

قبول کن از ما به کرمت این عزاداری‌ها را.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *