بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت می‌شود

16:50 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۸۹
بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با همکاری دولت و سازمان برنامه بودجه به‌زودی بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، حسین رنجبران درباره آخرین وضعیت پرداختی‌های سازمان متبوع گفت: سازمان بیمه سلامت در طول ۳ سال گذشته با عنایت دولت و همراهی سازمان برنامه و بودجه نظم در پرداخت به موسسات را رعایت کرده است. در حال حاضر ۵۲ هزار موسسه طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند که به بیش از نیمی از مردم خدمات ارائه می‌کنند؛ لذا پرداخت به موقع به این موسسات بسیار حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای سال گذشته پرداختی مطالبات داروخانه‌ها از سهم سازمان برای سال گذشته تسویه شده است، در سطح یک یعنی نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و پزشک خانواده‌ی شهری تسویه حساب صورت گرفته و خوشبختانه پرداختی فروردین سال جاری نیز انجام شده است، ضمن اینکه برای اردیبهشت نیز به زودی مطالبات پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرار داد است که پرداختی سهم سازمان مطالبات این داروخانه‌ها برای سال گذشته تسویه شده و فروردین سال جدید نیز مطالبات پرداخت شده است، ضمن اینکه به همین زودی پرداختی اردیبهشت ماه نیز انجام می‌شود.

همچنین بالغ بر ۲۰ هزار پزشک با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند که تسویه حساب مطالبات آن‌ها نیز برای سال گذشته به طور کامل انجام شده و برای سال جدید فروردین پرداخت شده است.

رنجبران گفت: ظرف چند روز آتی مطالبات اردیبهشت ماه پزشکان طرف قرار داد نیز پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: ۹۵۰ بیمارستان نیز طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند که برای پذیرش و رسیدگی به اسناد آن‌ها ۲ تا ۳ ماه زمان لازم است، لذا ۲ ماه از مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی از سال گذشته باقی مانده است که طی چند روز آینده مطالبات تبدیل به یک ماه می‌شود.

همچنین مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و خیره نیز یک ماه از سال قبل باقی‌مانده که ظرف چند روز آتی تسویه حساب اسفند نیز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با عنایت دولت و سازمان برنامه بودجه ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را میان موسسات طرف قرار داد طی چند روز آینده توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: بیمه سلامت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *