رئیس کل دادگستری استان گیلان: تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه است

16:23 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه است
مراسم انتصاب فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان گیلان با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- مراسم انتصاب فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان گیلان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت شهادت رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهشان اظهار داشت: باید همواره با اتکا به خدای متعال خود را تجهیز کرده و در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

وی با تقدیر و تشکر از فرمانده سابق یگان حفاظت دادگستری استان تصریح کرد: به لحاظ اقتدار دستگاه قضایی حفاظت از اشخاص و اسناد در دادگستری‌ها مهم‌تر از حفاظت از امکنه و ساختمان‌هاست.

 رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به هدف تشکیل یگان حفاظت دادگستری افزود: باید افراد و نیرو‌های حفاظتی بیشتری در راستای حفاظت از محاکم قضایی جذب شده و آموزش‌های لازم در این خصوص به آنان ارائه شود.

وی تکریم مراجعین را یکی از وظایف یگان حفاظت برشمرد و گفت: تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه است و باید علاوه بر حفظ کرامت مراجعه کنندگان، تکریم از همکاران قضایی نیز در دستور کار یگان حفاظت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به استقلال یگان حفاظت و همچنین استقلال دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: استقلال دادگستری و یگان حفاظت باید در عین تعامل با سایر مجموعه‌ها حفظ شود.

وی با تاکید بر مبارزه با فساد در تمامی دستگاه‌ها تصریح کرد: یگان حفاظت دادگستری باید در دستگیری دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها که با هدف اعمال نفوذ‌های پوچ و واهی در پرونده‌ها به محاکم وارد می‌شوند تلاش مضاعفی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان افزود: سامانه کنترل تردد ورود و خروج افراد به محاکم قضایی اقدامی پیشگیرانه است که یگان حفاظت باید از این سامانه، بهره‌ی حداکثری را حاصل کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *