غریب‌آبادی: حمید نوری به‌صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است

15:28 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غریب‌آبادی: حمید نوری به‌صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه حمید نوری به‌صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است، گفت: همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در تلاش هستند اتباع ایرانی را که ظالمانه و به ناحق در زندان‌های خارج از کشور گرفتار شده‌اند، آزاد کنند.

خبرگزاری میزان - فرزند حمیدی نوری، تبعه ایرانی زندانی در سوئد با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرزند نوری ابتدا، ضمن تشریح وضعیت بد روحی و جسمانی پدرش در زندان سوئد و رفتار‌های غیرانسانی با وی در طول نزدیک به ۵ سال گذشته، گفت: پدرم تمام این مدت -به جز چند ماه اخیر- را در انفرادی به سر می‌برد و طی ۶ ماه گذشته نیز تنها یک بار توانستیم با پدر به مدت ۴ دقیقه ارتباط بگیریم؛ برای یک تماس تلفنی ساده از من گواهی عدم سوءپیشینه می‌خواهند؛ در فروردین سال جاری بعد از کلی پیگیری، نهم فروردین به ما وقت ملاقات دادند و وقتی به زندان مراجعه کردیم، گفتند اسم شما در فهرست ملاقات، نیست؛ وقتی اعتراض کردم موبایل من را گرفتند و هنوز هم پس ندادند، من را زندانی کردند و لباس زندان پوشانیدند.

مجید نوری ادامه داد: در ماه رمضان طی یک روز مرا دادگاهی کردند و اصلا عجله‌ای برای آزادی من نداشتند، با وجود اینکه بی‌گناهی من برای آن‌ها اثبات شده بود؛ خاطرم است که شهید امیرعبداللهیان شخصا با من تماس گرفتند و به من دلداری دادند؛ من با پیگیری ایشان و دیگر دستگاه‌ها از جمله ستاد حقوق بشر آزاد شدم.

غریب‌آبادی در این دیدار ضمن قدردانی از مجید نوری به دلیل در جریان قرار دادن ستاد حقوق بشر از وضعیت پدرش در زندان سوئد، اظهار کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیا است، بدون توجه به نژاد، جنسیت و مذهب آن‌ها.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: دولت و دستگاه قضایی سوئد از همان ابتدای بازداشت حمید نوری تا محاکمه و صدور رای علیه وی، به دفعات حقوق اولیه و انسانی نوری را نقض کرده‌اند، در حالی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند!

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه ستاد با وزارت امور خارجه، سازمان‌ زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در تلاش هستند اتباع ایرانی را که ظالمانه و به ناحق در زندان‌های خارج از کشور گرفتار شده‌اند، آزاد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *