۳۵ همت از طریق مولدسازی برای تکمیل مسکن مهر تامین شد

13:56 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۳۵ همت از طریق مولدسازی برای تکمیل مسکن مهر تامین شد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر در دولت سیزدهم به ۱۳۷ هزار واحد رسید، از تامین منابع مالی ۳۵ همتی از طریق مولدسازی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید پردیس و مهستان با بیان اینکه افتتاح‌های امروز در مهستان و پردیس مدیون پیگیری‌های متعدد رئیس‌جمهور شهید است، گفت: اتمام این واحد‌ها و دیگر واحد‌هایی که در سراسر کشور در حال انجام است، حاصل جلسات متعدد طولانی مدت و پیگیری‌های رئیس‌جمهور شهید و مجموعه وزارت راه وشهرسازی است. 

بذرپاش با یادآوری اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت به ارث رسید، تکمیل واحد‌های فوق را به دلیل نداشتن آورده متقاضیان کاری دشوار برشمرد و افزود: تکمیل هر واحد باقی مانده مسکن مهر به طور میانگین به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشت که منابع آن از طریق مولدسازی انجام شد که کاری بسیار گسترده و قابل تقدیر است.

انجام بزرگترین مولدسازی تاریخ ایران در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در دولت سیزدهم 

وی تصریح کرد: بزرگترین مولدسازی تاریخ ایران در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در دولت سیزدهم انجام شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: از حدود ۱۱هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر مهستان، با افتتاح‌های امروز، ۱۰ هزار واحد تحویل مردم شده است که با حدود سه همت سرمایه‌گذاری انجام شد. یک هزار واحد باقی مانده نیز به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: در دولت سیزدهم در مجموع بیش از ۳۵ همت از منابع وزارت راه وشهرسازی از محل مولد سازی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر هزینه شد. با افتتاح‌های امروز عدد تکمیل شده واحد‌های مسکن مهر در دولت سیزدهم به ۱۳۷ هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد واحد‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرده است از تامین ۲هزار ۶۸۰ هکتار زمین در مهستان برای تولید مسکن خبر داد.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم به مانند دولت‌های قبل در مورد تکمیل واحد‌های مسکن مهر به این موضوع بسنده نکرد که منابع مالی وجود ندارد، گفت: دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهید شجاعانه وارد میدان شد و تولید مسکن در سراسر کشور مرهون زحمات آن بزرگوار است.

بذرپاش یادآور شد: دولت سیزدهم موفق شد تا رشد منفی ۱۳.۵ درصد در بخش مسکن و ساختمان را به مثبت ۴.۸ برساند. همچنین رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در سال گذشته شکسته شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در کل کشور ۱۰۰هزار هکتار زمین تامین شده است، گفت: تا تابستان رقم تامین شده زمین به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۷۲هزار قطعه زمین جوانی جمعیت تحویل مردم شد که این اقدام در سال جاری تداوم خواهد یافت. 

بذرپاش همچنین تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در شهر‌های جدید را به موازات تولید مسکن از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *