نشست سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر خارجه عمان|

باقری: عمانی‌ها دوستانی پایدار برای ایران هستند

13:35 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۴۳
باقری: عمانی‌ها دوستانی پایدار برای ایران هستند
سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در جریان سفر به تهران با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان، دوشنبه، ۷ خرداد در جریان سفر به ایران با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‎وگو کرد.

البوسعیدی پیشتر نیز در تماس تلفنی با باقری ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی سلطان، دولت و ملت عمان به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، بر همبستگی دولت و مردم عمان با دولت و مردم ایران تاکید کرده بود.

تاکید وزیر امور خارجه عمان بر توسعه روابط مسقط و تهران

بدر بن حمد البوسعیدی در ابتدای نشست خبری ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهانشان، گفت: ما امروز درباره اداره رایزنی‌های بین دو کشور گفت‎وگو کردیم.

وزیر خارجه عمان با بیان اینکه ما درباره موضوع‌های متنوعی از جمله تحولات فلسطین رایزنی کردیم، اظهار کرد: اراده ما و جامعه بین‌المللی تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

به گفته وی، روابط ما با ایران روابط روبه‎رشد و روبه‎جلویی است و قصد داریم توافق های میان دو کشور را پیش ببریم.

عمانی‌ها نشان دادند که دوستانی پایدار برای ایران هستند

علی باقری در بخشی دیگر از این نشست ضمن تشکر از کشور عمان بابت ابراز همدردی در سطوح مختلف به مناسبت ضایعه شهادت رئیس‌جمهور شهید و وزیر خارجه شهید، اظهار کرد: صمیمانه از ابتکار دولت عمان برای اعزام هیئت برای حضور در مراسم تشییع تشکر می‌کنم.

سرپرست وزارت امور خارجه، اظهار کرد: عمانی‌ها نشان دادند که دوستانی پایدار برای ایران هستند و ما قدردان این نوع نگاه و رویکرد برادران عمانی هستیم.

باقری با بیان اینکه سیاست خارجی، جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت‎الله رئیسی داشت، اضافه کرد: سیاست همسایگی مهم‌ترین بخش این سیاست بود چراکه شامل مولفه‎هایی مانند تحکیم روابط اقتصادی و تعامل نخبگانی با همسایگان بود.

مقام ارشد وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ما امروز در حال ارتقای روابط با همسایگان هستیم، عنوان کرد: قصد داریم هیچ حفره‎ای در روابط با همسایگان وجود نداشته باشد و تلاش می‌کنیم مسیر درست منطقه امن با حضور همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم چراکه این تنها راه بیرون راندن بازیگران خارجی از منطقه است

به گفته باقری، در حالی که رئیس‎جمهور در میان ما نیست اما دستاورد رویکرد وی در سیاست خارجی حاضر است.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه با همتای عمانی درباره غزه گفت‎وگو کرده است، اظهار کرد: بر این موضوع اتفاق نظر داشتیم که تلاش‌های جدی جاری برای توقف جنایت‌ها باید افزایش یابد.

باقری، گفت: کمک‎های انسان‎دوستانه نیز باید بیشتر و جدی‌تر به غزه ارسال شود و ایران و عمان همکاری‌های بیشتری در دوره پیش رو در این زمینه خواهند داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *