جولان پهپادهای قاچاق مواد مخدر بر فراز زندان‌های کانادا

13:18 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جولان پهپادهای قاچاق مواد مخدر بر فراز زندان‌های کانادا
هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) که کاربرد‌های بسیار متنوعی دارند به یکی از ابزار‌های مهم مورد استفاده قاچاقچیان برای وارد کردن مواد مخدر به محیط زندان‌های کانادا تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری میزان - تازه‌ترین مورد توقیف مواد مخدر با ارزش بالا در زندان اسپرینگ‌هیل، یک مرکز امنیتی متوسط فدرال در استان نوا اسکوشیا، شامل یک پیچش تکنولوژیک مدرن بود. 

اداره خدمات اصلاحی کانادا (CSC) گفت که کارکنان این زندان مواد مخدر قاچاق شده‌ای را به ارزش ۴۷۵ هزار دلار در ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) ضبط کردند.

در اعلامیه اداره خدمات اصلاحی کانادا به این موضوع اشاره نشده، اما توقیف آن روز شامل ۲ روش مختلف قاچاق بود.

پس از بررسی‌ها تایید شده که یکی از موارد قاچاق با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) انجام شده است؛ و در روش دوم فردی تلاش کرده بود تا مواد مخدر را به زندان منتقل کند.

این پهپاد در ساعت‌های اولیه صبح ۱۴ می‌در حال پرواز در منطقه دیده شده بود. مدتی بعد یک بسته کشف شده و از سوی کارکنان این زندان گزارش شد.

هر ۲ مورد قاچاق برای ورود ماده مخدر قوی کریستال مت آمفتامین انجام شده بود. 

قاچاق حضوری یا ارسال کالای قاچاق از طریق پست از روش‌های دیرینه انتقال اقلام غیرقانونی به زندان‌های کانادا بوده است.

اکنون اتحادیه افسران اصلاح و تربیت کانادا زنگ خطر را در مورد معرفی پهپاد‌ها برای قاچاق به‌صدا در آورده است.

رنه هاو، رئیس اتحادیه افسران اصلاحی کانادا در منطقه آتلانتی، ک گفت که استفاده شرورانه از هواپیما‌های بدون سرنشین به سرعت در حال افزایش است. 

هاو گفت: آن‌چه که اکنون می‌بینیم این است که فعالیت هواپیما‌های بدون سرنشین زیادی در آن‌جا (اطراف زندان‌ها) وجود دارد. امروز یک پهپاد را پیدا خواهیم کرد و ممکن است ۵ پهپاد دیگر هم باشند که قبلا فرود آمده و بسته‌های خود را رها کرده باشند.

به گفته هاو، با افزایش مقادیر مواد مخدر قوی که به این زندان وارد می‌شود، خشونت در داخل زندان تشدید می‌شود. 

فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین کاربرد‌های متعددی دارد. کار‌هایی که پهپاد‌ها انجام می‌دهند، از جست‌وجو و نجات در مناطق وسیع، تا استفاده صنعتی، تا نظارت بر نقاط پرخطر در زمان آتش‌سوزی اراضی جنگلی، در حال تکامل است. 

هواپیما‌های بدون سرنشین در اندازه‌های مختلفی با قدرت‌ها و قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌شوند. در کانادا پهپاد‌های بین ۲۵۰ گرم تا ۲۵ کیلوگرم باید ثبت شوند. 

به‌گفته دیوید کری، کارشناس هوانوردی، هر کسی با داشتن استعداد فنی می‌تواند یک پهپاد ابتدایی بسازد.

با کمال تعجب، کشف ۴۷۵ هزار دلاری کریستال مت در ۱۴ می‌در زندان اسپرینگ‌هیل یک رکورد نبود. 

کارکنان اسپرینگ‌هیل در ۱۱ آگوست ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) بسته‌هایی حاوی کالای قاچاق را به ارزش تخمینی ۷۵۰ هزار دلار در اطراف زندان کشف کردند. 

اقلام کشف شده شامل ۲۴۴ گرم حشیش، ۴۸۵ گرم از مشتق‌های ماری‌جوانا، ۲۴۱ گرم متامفتامین کریستال، ۴۸ عدد قرص هروئین، ۳۵۲ عدد قرص استیل فنتانیل، ۱۴۶ گرم تنباکو، ۲ بسته توتون، ۲ عدد گوشی تلفن همراه، ۶ سیم کارت و یک عدد شارژ بود.

نرخ بالای اعتیاد زندانیان کانادایی به مصرف الکل و موادمخدر سبب شده تا پهپاد‌های قاچاقچی در آسمان محوطه این مراکز در پرواز به شکل روزافزونی باشند.

لایه‌های متعدد حصار سیم خاردار، در‌های فولادی و دیوار‌های بلند بتونی زندان‌ها در کانادا نتوانسته مانعی در مسیر دسترسی زندانیان کانادایی به موادمخدر باشند.

سیستم زندان‌های کانادا می‌گوید که باران بسته‌های موادمخدر به معنای واقعی کلمه به‌طور معمول از آسمان زندان‌های سراسر این کشور می‌بارد.

در برخی از زندان‌ها تعداد پرواز پهپاد‌ها در آسمان زندان‌های کانادا تا ۱۰ برابر در قیاس با ۵ سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *