جزئیات همکاری وزارت امور خارجه و قوه قضاییه درباره استرداد متهمان و مجرمان

12:09 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۲۷
جزئیات همکاری وزارت امور خارجه و قوه قضاییه درباره استرداد متهمان و مجرمان
سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات جدیدی را درباره تلاش‌ها برای استرداد یک مجرم از امارات ارائه کرده و گفت که اقدامات متعددی از سوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه صورت گرفته است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری هفتگی خود در روز دوشنبه، ۷ خرداد، در پاسخ به پرسش میزان درباره نامه اخیر قوه قضاییه به وزارت امور خارجه درباره استرداد یک کلاهبردار سازمان‌یافته از امارات و همچنین آخرین همکاری‌ها میان دو نهاد برای استرداد دیگر متهمان گفت: اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با استرداد این متهم و مجرم اقدامات متنوع و متعددی بوده است.

کنعانی یادآور شد: اقدامات اعم از یادداشت‌ها، دیدارها، ملاقات‌ها و گفت‌وگو‌ها در این رابطه با مقام‌های ذیربط این کشور همسایه چه در خود آن کشور از طریق سفارت و همچنین از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و چه در تهران انجام شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در این ارتباط بین دستگاه دیپلماسی و قوه قضاییه ارتباط نزدیک و همکاری مشترک وجود دارد، بیان کرد: طبیعتا در برنامه اقدامات جمهوری اسلامی ایران استرداد و بازگرداندن این مجرم به ایران وجود دارد و جزو موضوعات جاری و در دستور کار دستگاه دیپلماسی است.

کنعانی گفت: در این زمینه دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه را در ارتباط با شرح و جزئیات اقدامات خود در جریان قرار داده است.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، پیش از این در نامه‌ای به وزارت امور خارجه خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد بهنام نجفی، متهم به کلاه‌برداری سازمان‌یافته خرید و فروش گسترده حواله‌جات خودرو، به کشور شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *