شب خاطره‌گویی رادیویی‌ها از «شهید جمهور» / نگاه رئیس‌جمهوری شهید به سربند «یا حسین» فراموش نمی‌شود

11:06 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۰۹
شب خاطره‌گویی رادیویی‌ها از «شهید جمهور» / نگاه رئیس‌جمهوری شهید به سربند «یا حسین» فراموش نمی‌شود
مراسم نکوداشت شهید جمهور و همراهان شهید او، با حضور مدیران رسانه ملی، جمعی از خانواده معزز شهدا و هنرمندان پیشکسوت و جوان شب گذشته در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت صدا، مراسم نکوداشت شهید جمهور و یاران با حضور مدیران رسانه ملی وحید جلیلی قائم مقام رئیس صدا و سیما، علی بخشی زاده معاون صدا، محسن برمهانی معاون سیما و ... جمعی از خانواده معزز شهدا در سالن خورشید مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.  

در این مراسم هنرمندان، خبرنگاران و گزارشگران تلویزیون و رادیو شرکت داشتند که می‌توان به حضور ابراهیم حاتمی کیا، مسعود ده نمکی، عذرا وکیلی، میرطاهر مظلومی، جواد قارایی، داود نماینده، احمد نجفی، انسیه شاه حسینی، مهران رجبی، ناهید مسلمی، پژمان کریمی، محمدرضا شفیعی، عباس محبی، محمدرضا ورزی، میلاد جباری مولانا، فریبا باقری، مریم خادم پور، ساجد قدوسیان، یوسف سلامی، محسن اسلام زاده و ... اشاره کرد.

این مراسم با شعرخوانی سیدعلی موسوی گرمارودی آغاز شد. در بخشی از این مراسم میلاد جباری مولانا، بازیگر به نمایندگی از رادیو صحبت کرد. او سال گذشته و درجریان بازدید رئیس جمهور از ساختمان شهدای رادیو، در قالب تئاتر کاربردی، در نقش شهید غلامرضا رهبر (گزارشگر شهید صدا وسیمای ایران و از شهدای پیشگام رادیو)، در مقابل رئیس جمهور به ایفای نقش پرداخته بود. او شب گذشته با بیان این خاطره، هنرمندان حاضر در مراسم را تحت تاثیر قرار داد.

جباری مولانا در بخشی از خاطراتی که از رئیس جمهور شهید داشت، گفت: در بخشی از نمایش وقتی رئیس جمهور شهید چشمان شان به سربند یا حسین افتاد، تحت تاثیر قرار گرفتند. من هرگز نگاه رئیس جمهور شهید را در آن لحظه فراموش نخواهم کرد. همان سربند یا حسین  هم کار خودش را کرد و ایشان به شهادت رسیدند و آسمانی شدند. خوشحالم که برای رئیس جمهور شهید اجرا کردم. او هنر را درک می‌کرد و با من تا پایان آن نمایش همراه شد.


جباری در انتهای صحبت چند سربند یا حسین را به مهمانان حاضر در جمع اهدا کرد. همچنین عباس محبی، بازیگر پیشکسوت رادیو بیان کرد: آشنایی ام با آقای رئیسی به زمان تولیت ایشان در آستان مقدس رضوی بازمی‌گردد. سال گذشته که برای بازدید به سازمان آمده بودند ما درحال تمرین برای ضبط «صبح جمعه با شما» بودیم. رئیس جمهور شهید به استودیوی محل ضبط برنامه آمدند. قرار نبود بمانند، اما نشستند و اشاره کردند که متن را اجرا کنیم. نزدیک که رفتم از لهجه شیرین مشهدی استفاده کردند و خطاب به من گفتند «من خودم مشهدی ام، اما شما لر‌ها را دوست دارم و صبح جمعه با شما را سال‌ها گوش دادم». ایشان ما را مورد تفقد قرار دادند و با مهربانی برخورد کردند.

فریبا باقری، گوینده و مجری رادیو با اشاره به دیدار رییس جمهور شهید از ساختمان شهدای رادیو گفت: برای روز بازدید ایشان، نمایش طنز تدارک دیده بودیم. با وجود اینکه گروه همراه ایشان می‌خواستند بازدید ایشان زودتر تمام شود تا به دیگر برنامه هایشان برسند، اما ایشان صبوری کردند و گوش شنوا برای شنیدن نمایش رادیویی داشتند. شهادت ایشان همه را شوکه کرد. خوش به حال شهید جمهور ما که مزارشان کنار آقای ما، امام رضا و امام خوبی‌ها است.

مریم خادم‌پور، گوینده رادیو هم با بیان اینکه رئیس جمهور شهید دغدغه مردم را داشت توضیح داد: او بسیار با اخلاص، متواضع و خاکی بود. برای سفر‌های مختلف با تیم رسانه‌ای رئیس جمهور همراه می‌شدم. عشق مردم به رئیس جمهور شهید وصف‌ناشدنی بود. یادمان نمی‌رود پروژه‌های متوقف مانده‌ای را که در این دوره با همت رئیس جمهور شهید افتتاح شدند. امیدوارم راهش تا ابد ماندگار باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *