ابلاغ دستورالعمل فروش اینترنتی نان/ امکان فروش غیرحضوری فراهم شد

10:34 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ابلاغ دستورالعمل فروش اینترنتی نان/ امکان فروش غیرحضوری فراهم شد
دستورالعمل فروش اینترنتی نان در راستای ساماندهی نان از طریق سکو‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی و فروش تلفنی ابلاغ شد

خبرگزاری میزان - به‌منظور ساماندهی فروش نان از طریق سکوها، فروشگاه‌های اینترنتی و فروش تلفنی، دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد.

براساس اطلاعیه اتاق اصناف، قیمت و وزن نان عرضه شده توسط نانوایی‌های یارانه‌ای در سکو‌ها می‌تواند «مطابق نرخ نامه مصوب» یا «به‌صورت رقابتی» درنظر گرفته شود.

در حالت اول، متناسب با حجم فروش نان، نانوایی‌های یارانه‌ای (نوع ۱ و ۲) بر روی سکو، کمک هزینه نانوا، مشابه فروش حضوری پرداخت می‌شود.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است که نرخ و مقدار انواع افزودنی به نان مانند کنجد، سبوس و انواع سبزیجات، هزینه خدمات فروش غیرحضوری، هزینه بسته‌بندی و هزینه حمل و تحویل نان، می‌تواند به صورت توافقی بین نانوا و سکو تعیین و باید به صورت شفاف و تفکیک شده در صورتحساب الکترونیکی فروش درج شود.

در این بین سقف نرخ انواع افزودنی‌ها و خدمات سکو (بسته بندی، حمل و نقل و …) با پیشنهاد اتاق اصناف شهرستان و تایید کمیسیون نظارت شهرستان‌ها تعیین می‌شود. 

همچنین به منظور رعایت نوبت مشتریان حضوری، سکو‌ها (سکو‌های فروش غیرحضوری نان) موظفند امکان فروش غیرحضوری نان را صرفا برای نانوایانی که به سامانه نوبت‌دهی و اعلام نوبت (شامل نمایشگر، بلندگو، چاپگر و …) تجهیز شده و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل شده‌اند، فراهم کنند.

براساس این گزارش رعایت دستورالعمل فروش اینترنتی نان از سوی تمامی واحد‌های صنفی خبازی الزامی بوده و به‌موجب رعایت نوبت‌دهی مشتریان حضوری و غیرحضوری مطابق ماده (۵) دستورالعمل، زیرساخت نوبت‌دهی در سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان ایجاد شده است.

این دستورالعمل به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن به صورت قطعی لازم‌الاجرا خواهد بود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر دستورالعمل فروش اینترنتی نان روی لینک کلیک کنید.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *