طوفان در آمریکا چندین نفر را به کام مرگ کشاند

9:38 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۷۷
طوفان در آمریکا چندین نفر را به کام مرگ کشاند
وقوع طوفان و گردباد در مناطق مختلف آمریکا دستکم ۱۸ کشته و صد‌ها مجروح برجای گذاشته و افراد بسیاری همچنان بی‌خانمان و یا از برق محروم هستند.

خبرگزاری میزان - طوفان‌های مرگ‌بار که در روز‌های اخیر چند ایالت آمریکا را درنوردیده، تلفات و خسارت‌های گسترده‌ای را برجای گذاشته است.

به گزارش آسوشیتد پرس، این طوفان‌ها در تگزاس، اوکلاهما و آرکانزاس بدترین آسیب خود را در منطقه‌ای از شمال دالاس تا شمال غربی آرکانزاس وارد کردند.

تاکنون ۱۸ نفر در پی این طوفان‌ها جان خود را از دست داده و صد‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

طوفان در آمریکا با ۱۸ کشته و صد‌ها مجروح

کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که طوفان به سایر بخش‌های غرب میانه آمریکا گسترش پیدا خواهد کرد و تا روز دوشنبه، به وقت محلی بیشترین خطر به سمت شرق آمریکا منتقل می‌شود و بخش وسیعی از این کشور از آلاباما تا نزدیکی شهر نیویورک را در بر می‌گیرد.

فرماندار کنتاکی با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس با استناد به گزارش‌های متعدد از خسارت طوفان و گردباد، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ۷ کشته در شهرستان کوک، در نزدیکی مرز اوکلاهاما گزارش شده است؛ جایی که یک گردباد این منطقه را درنوردید.

طوفان همچنین ساختمان‌ها را در اوکلاهاما ویران کرد، ۸ نفر در آرکانزاس و یک نفر در کنتاکی جان خود را از دست دادند و ده‌ها هزار نفر از ساکنان در سراسر منطقه بدون برق هستند.

طوفان در آمریکا با ۱۸ کشته و صد‌ها مجروح

حدود ۱۰۰ نفر در ایالت تگزاس مجروح شدند و بیش از ۲۰۰ خانه و سازه ویران شد و مقامات گفتند که این منطقه از جمله مناطقی بود که بیشترین آسیب را دیده و باد‌ها به سرعت ۱۳۵ مایل در ساعت (۲۱۷ کیلومتر در ساعت) رسیده است.

سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، در یک کنفرانس خبری تایید کرد که ۸ نفر در سراسر این ایالت جان خود را از دست دادند.

این ویرانی در ادامه یک ماه آب و هوای نامساعد و طوفان در مناطق مختلف آمریکا روی می‌دهد؛ طوفان هفته گذشته در آیووا نیز دستکم ۵ کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.

این گردباد‌های مرگ‌بار در زمانی که تغییرات آب و هوایی به شدت طوفان‌ها در سراسر جهان را تشدید می‌کند، ایجاد شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *