گزارش میزان از مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

8:09 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
گزارش میزان از مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی
نخستین جلسه رسمی مجلس دوازدهم با استقرار هیئت رئیسه سنی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان -  زنگ آغاز دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی توسط هیئت رئیسه سنی به ریاست علاالدین بروجردی به صدا درآمد.

 جلسه علنی این دوره از مجلس به صورت زنده از شبکه خبر صداوسیما در حال پخش است و ۲۹۰ نفر از منتخبان مردم، رؤسای قوا و سایر مسئولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری حضور پیدا کرده‌اند.

در این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، بعد از استقرار هیئت رئیسه سنی، مراسم تحلیف و سوگند منتخبین و اقتراع شعب نیز برگزار شد.

گزارش تصویری نخستین جلسه مجلس دوازدهم شورای اسلامی را از اینجا ببینید.

تجدید میثاق منتخبان مجلس دوازدهم با امام راحل
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۵:۳۰

نمایندگان منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان و بر ادامه راه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید کردند.

 

عزیمت منتخبان مجلس دوازدهم به مرقد مطهر امام خمینی (ره) برای تجدید میثاق با بنیان‌گذار کبیر انقلاب
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۱:۴۴

علاء‌الدین بروجردی، رئیس سنی مجلس دوازدهم: امروز پس از تجدید میثاق با بنیان‌گذار انقلاب و زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) ساعت ۱۴ شعب تشکیل می‌شود. جلسه بعدی صبح فردا (سه‌شنبه، ۸ خردادماه) رأس ساعت ۷:۴۵ برگزار می‌شود و ختم جلسه را اعلام می‌کنم.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود، منتخبان به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند و افراد باقیمانده به ترتیب از شعبه اول به بعد، یک به یک به شعب افزوده شدند.

این شعب وظیفه بررسی اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس را بر عهده دارند. هر شعبه دارای یک رئیس، ۲ نایب رئیس، یک سخنگو و ۲ دبیر خواهد بود و به طور میانگین ۱۸ عضو خواهد داشت.

در دومین جلسه علنی مجلس دوازدهم، انتخابات هیئت رئیسه توسط هیئت رئیسه سنی برگزار می‌شود.

تمبر یادگاری مجلس دوازدهم رونمایی شد
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۱:۲۶

تمبر یادگاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه امروز پارلمان رونمایی شد.

گزارش میزان از مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

این تمبر یادگاری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سردار رادان فرمانده فراجا، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان و علی شریفی معاون اجرایی مجلس به امضا رسید.

اعلام اعضای شعب ۱۵گانه مجلس دوازدهم
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۱:۱۹

شعب ۱۵گانه مجلس دوازهم اسلامی جهت بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم اعلام شد.

اسامی اعضای شعب ۱۵ گانه مجلس دوازدهم را در اینجا ببینید.

وزیر کشور: انتخابات دوره دوازدهم مجلس فرصتی برای احقاق حق مدنی ملت جهت شرکت در اداره امور کشور بود
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۹

احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی: حال و هوای خرداد امسال متأثر از فضای غمبار شهادت رئیس جمهور خدوم و انقلابی، مرد خستگی‌ناپذیر، مجاهد مؤمن و محبوب محرومان، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش است.

شهید  آیت‌الله رئیسی با احیای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در گفتار، رفتار و کردار خود در دوران کوتاه، اما پربرکت تصدی مسئولیت خود در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران نویدبخش این حقیقت شد که راه روشن و درخشان و تعالی بخش انقلاب اسلامی در میانه دهه پنجم خود همچنان پرفروغ و نورانی باقی مانده است.

وزارت کشور توانست به عنوان مجری برگزاری انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات و با رعایت اصل قانونمداری، بی‌طرفی و امانتداری و تلاش برای ارتقای شاخص‌های کیفی اجرا، انجام فرایند بزرگ انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را به فرصتی برای احقاق حق مدنی ملت جهت شرکت در اداره امور کشور و میدانی برای تحقق کارآمدی و نمایش توان و اقتدار اجرایی دولت مبدل کند.

در این دوره طراحی و ارتقای سامانه‌های دقیق برای برگزاری انتخابات علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام‌مند، کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف مدیریت کشور را به نمایش گذاشت. علاوه بر این به کارگیری سامانه‌های هوشمند و دقیق الکترونیکی، ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان‌بخش برای ملت ایران در عرصه انتخابات بوده است.

پخش نماهنگ شهیدان خدمت در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۳۰

نماهنگی از تصاویر شهیدان خدمت به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره آن‌ها در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم پخش شد.

گزارش میزان از مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

رئیس سنی مجلس: مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی می‌کوشد
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۲۲

علاء‌الدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم در نشست افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در نطق خود: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت بزرگ ایران در غم شهادت رئیس‌جمهور پرتلاش، فداکار و امین به همراه وزیر امور خارجه مجاهد و فعال و امام جمعه محبوب و معتبر تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان نشستند. هرگز برایمان مصور نبود که این اجلاس بدون حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار شود، اما آنچه که در این شرایط دشوار موجب تسلی خاطر است وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است که در همان ساعات نخست این ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان دادند که یقیناً هیچ خللی در امور کشور وارد نخواهد شد.

مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سوی قله بلند پیشرفت و موفقیت کشور در حالی که منطقه ما شاهد تحولات بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است وظیفه خطیری بر دوش دارد، اینجانب که صرفاً به دلیل سنی در این جایگاه قرار گرفته‌ام متواضعانه به چند نکته اشاره می‌کنم.

بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال «سال جهش تولید با مشارکت مردمی» است که ما نمایندگان آن‌ها در خانه ملت هستیم.

مهم‌ترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تاکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است.

تحول در حوزه مسکن، آب، برق، بهداشت و کشاورزی در زمان ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۶

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و سرپرست ریاست‌جمهوری در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم، ضمن درود به روح پرفتوح امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای مظلوم مدافع حرم و سیدالشهدای مدافعان حرم، شهید سلیمانی عزیز، گفت: بسیار سخت است که از طرف شهید عزیزمان، آیت‌الله رئیسی در این مجلس به عنوان سخنران نطق کنم.

وی به ویژگی‌های شخصیتی، اجرایی و اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود اشاره کرد و بیان کرد: ارتباط‌گیری با کشور‌های مختلف، یکی از موفقیت‌های مهم و بزرگ رئیسی بود که باعث شد معادلات قدرت در دنیا جابجا شود.

وی با یادآوری این مطلب که به رغم اینکه تمام کشور در جنب و جوش تشییع پیکر‌های پاک بودند، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وقت، کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در لحظه اول مطلبی را فرمودند که کار‌های اداری کشور نباید با هیچ خللی مواجه شود و هیچ برنامه‌ای نباید به تأخیر بیفتد و این اتفاق هم افتاد. خداوند نعمت رهبری و نعمت مردم وفاداری که گوش به فرمان رهبری هستند را به ما عطا داشته و سرمایه اصلی کشور نیز واقعا همین مردم هستند که در تمام مسائل کشور که در طول این سال‌ها داشتیم، همواره حاضر بوده و تدبیر و فرماندهی رهبری نیز مشکل گشای ما بوده است.

وی در ادامه مردمداری و عشق به محرومان را از دیگر مسائل بارز در منش رئیس‌جمهور شهید برشمرد و افزود: رئیس‌جمهور در هر سفر استانی خود، به محروم‌ترین نقطه آن استان نیز می‌رفت و اولین سوال او این بود که محروم‌ترین نقطه استانی که به آن سفر کرده، کجاست. به آنجا می‌رفت و در بین مردم و با آن‌ها به راحتی گفتگو می‌کرد.

مخبر اضافه کرد: یکی دیگر از مسائلی که او فوق‌العاده بر آن اصرار داشت این بود که تدابیر آقا به هیچ وجه زمین نماند. حقیقتا مقید بود که یک دستور حضرت آقا که امکان اجرای آن وجود داشته، اما به قدر مطلوب انجام نشده است باید با تمام تلاش دولت و شخص خودش به سرانجام برسد.

سرپرست ریاست‌جمهوری بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: این مشخصات ممکن است در اشخاص دیگر نیز وجود داشته باشد و اینگونه نیست که فقط در او باشد به ویژه در حوزه مسائل معنوی که شاید او نخواهد در این باره سخن بگویم. یک دعای سمات، دعای کمیل، دعای ندبه او از دست نمی‌رفت. قید و بند او برای اقامه نماز شب و نافله‌ها از دست نمی‌رفت. او به توکل و توسل معتقد بود و همین از مشخصه‌های ویژه‌ای بود که بیشترین کمک را به آقای رئیسی کرد.

وی افزود: ممکن است برخی بگویند در کنار وضعیت شخصی، وضعیت اجرایی چه می‌شود. در ابتدای شروع به کار دولت با مشکلات جدی و زیادی روبرو بودیم. وضعیت درآمد کشور، فروش نفت در حداقل خود بود. روزی ۷۰۰ نفر از کرونا از دنیا می‌رفتند. به خاطر دارید که فردی در آی سی یو بود، اما خانواده نزدیک او جرأت نمی‌کردند با او ملاقات کنند و وقتی از دنیا می‌رفت کسی جرأت خاکسپاری وی را نداشت که نعمت طلبه‌های جهادی باعث شد خاکسپاری هم انجام شود. بازار تعطیل بود و وضعیت اضطرابی در مردم وجود داشت. تورم زیاد بود و دسترسی به دارایی‌های کشور در خارج از کشور وجود نداشت. درآمد‌های حاصل از فروش نفت که حدود ۴۰۰ هزار بشکه بود، به کشور باز نمی‌گشت و باعث تورم در داخل می‌شد.

مخبر ادامه داد: ما این وضعیت را در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم و وقتی به ۱۴۰۱ رسیدیم تصور می‌کردیم وضعیت خوب می‌شود، چون وضعیت درآمد‌ها و فروش نفت سامان گرفته و وضعیت ذخایر که بسیار نگران کننده شده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود، اما این سال با حوادث بین‌المللی و داخلی مواجه شد که واقعا شرایط سخت دیگری را برای ما رقم زد.

مدیر اجرایی ریاست‌جمهوری در ادامه یادآور شد: آخرین آن که در آذر ۱۴۰۱ رخ داد، متمرکز شدن دشمن روی ارز و عدم دسترسی ما به دارایی هایمان در خارج از کشور بود. وضعیت این گونه بود که رئیس بانک مرکزی به کشوری می‌رفت و قراری می‌گذاشت، صورت جلسه می‌کرد و قرارداد می‌بست، اما طرف مذاکره ۲۴ ساعت بعد همه را لغو می‌کرد. در برخی کشور‌ها که قرار و مدار می‌گذاشتیم ۲۴ ساعته رئیس بانک مرکزی خود را تغییر دادند لذا همین اتفاقات باعث شد برنامه ریزی سنگینی از سوی شخص رئیس‌جمهور طراحی شود.

مخبر به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسائل بین‌المللی اشاره و بیان کرد: یکی از موفقیت‌های مهم و بزرگ آیت‌الله رئیسی قدرت ارتباط گیری با کشور‌های مختلف و ارتباط عاطفی با سران کشور‌ها بود. این چند روزی که با سران کشور‌ها ارتباط داشتم از تعابیری پشت تلفن استفاده می‌کردند که میان افرادی استفاده می‌شود که باید حداقل ۳۰ سال رفت و آمد کند تا بشنود. یکی از جملاتی که آن‌ها به من گفتند و یکی از سران بزرگ دنیا به من گفت این بود که کاری که با همکاری آقای رئیسی انجام دادیم باعث شد معادلات قدرت در دنیا را جابجا کنیم که راست هم می‌گوید.

وی تاکید کرد: به رغم همه مسائلی که اتفاق افتاد هیچ پروژه‌ای حتی یک روز هم تعطیل نشد. آیت‌الله رئیسی برای آموزش و راه‌اندازی و نحوه مدیریت تک تک اعضای دولت وقت گذاشته بود که متأسفانه امروز شهید آیت‌الله رئیسی را از دست دادیم و امیدواریم سایه رهبر معظم انقلاب همواره بر سرمان باشد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و هیئت همراه در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۹:۴۷
امکان ورود دقیق نمایندگان به نظام مسائل کشور در مباحث مربوط به حکمرانی با محوریت نظارت و تقنین فراهم شده است
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۹:۳۱

علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس در مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی: در ابتدای سخن، یاد و نام شهیدان گرانقدر به ویژه سید شهیدان اهل خدمت خادم‌الرضا (ع)، شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را گرامی داشته و به روان پاک حضرت امام (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی درود می‌فرستم و از خداوند متعال دوام و سلامتی مقام معظم رهبری را مسئلت می‌کنم.

به استحضار می‌رساند حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌مندی از تجربه گرانقدر یازده دوره پیشین، نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته و بایسته به منظور آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده که در این فرصت کوتاه نمای مختصری از اقدامات را خدمت عزیزان بیان می‌کنم.

مدیریت دانش و توانایی به منظور دسترسی به تجربه‌ها و آموزه‌های آزموده شده در ادوار گذشته که با بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های نوین صورت گرفته با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی در دسترس نمایندگان قرار دارد.

برگزاری نشست‌های آشنایی منتخبین با فرایند‌های قانون‌گذاری و نظارت با حضور فعال و مشتاقانه ایشان، افزون بر اینکه با تعاملات برقرار شده، موضوعات متنوع اداری این افراد نیز قبل از شروع افتتاحیه تسهیل شد.

اکنون که با فضل الهی و عنایات خاصه حضرت صاحب‌الزمان (عج) و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز فعالیت مجلس دوازدهم قرار داریم از درگاه خداوند سبحان حرکت در مسیر نورانی آرمان‌های انقلاب اسلامی، تحقق منویات، ولی امر مسلمین و جهت گیری عمومی در جهت صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت مردم است، مسألت کرده و آمادگی مجموعه اداری و اجرایی مجلس در همراهی کامل و خدمت به وکلای محترم ملت را اعلام می‌کنم.

در پایان ضمن تشکر و خدا قوت به نمایندگان دوره یازدهم لازم می‌دانم از مساعی مسئولانه و خالصانه تمامی دست اندرکاران ذیربط و عوامل محترم اجرایی، انتظامی، امنیتی، حفاظتی امدادی و خدماتی به ویژه اعضای محترم ستاد افتتاحیه دوره دوازدهم که در تمهیدی بی‌وقفه این مراسم را به صورت مجاهدانه انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم درگذشت مادر دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۹:۲۷

علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم: درگذشت والده مکرمه سید‌المجاهدین و اسوه جبهه مقاومت اسلامی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به محضر او تسلیت عرض می‌کنم.

حضور مسئولان عالی رتبه نظام در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۲

مسئولان لشکری و کشوری که در این مراسم حضور یافتند به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه،  حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد دادستان کل کشور، کاظم غریب‌آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، بهزاد پورسید معاون حقوقی قوه قضاییه، صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، آیت‌الله احمد جنتی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، محمد مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیرو‌های مسلح، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، بهادری جهرمی سخنگوی دولت، نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی، احمد وحیدی وزیر کشور، محسن منصوری معاون اجرایی دولت، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح.

دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد/ پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت افتتاحیه مجلس

منتخبین دوازدهمین دوره مجلس در مراسم افتتاحیه سوگند یاد کردند
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۵۹

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی توسط علاءالدین بروجردی رئیس هیئت رئیسه سنی مجلس دوازدهم قرائت شد و منتخبین مردم به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضا کردند.

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد/ پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت افتتاحیه مجلس

قرائت پیام رهبر انقلاب در افتتاحیه مجلس دوازدهم
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۹

پیام رهبر انقلاب در افتتاحیه مجلس دوازدهم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

 

اعلام اسامی اعضای هیئت رئیسه سنی مجلس دوازدهم شورای اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۶

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه ضمن خیر مقدم به مهمانان و نمایندگان، اسامی هیئت رئیسه سنی را قرائت کرد که اسامی به شرح ذیل است:

علاءالدین بروجردی از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم به عنوان رئیس سنی

حسینعلی شهریاری از حوزه انتخابیه زاهدان به عنوان نایب رئیس سنی

عبدالحسین همتی سراپرده از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان به عنوان دبیر اول

عباس قدرتی زوارم از حوزه انتخابیه شیروان به عنوان دبیر دوم

پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۲

رهبر انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس دوازدهم، ضمن تشکر از نمایندگان، هیئت رئیسه و رئیس پرتلاش مجلس پیشین:

آرامش‌بخش، امیدآفرین، برانگیزاننده‌ همّتها و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشید
یکی از خصوصیّات شهیدان پرواز اردیبهشت، رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت -که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای 

اجرای گروه رزم‌نوازان دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۱

گروه رزم نوازان دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را اجرا کرد.

مراسم افتتاحیه با حضور مقامات لشکری و کشوری و مهمانان خارجی در سطوح مختلف از جمله منتخبان مجلس دوازدهم در حال برگزاری است.

عبدالحسین همتی دبیر هیئت رئیسه سنی؛ دستور نخستین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷ خردادماه ۱۴۰۳ را به شرح زیر قرائت کرد:

- قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انجام مراسم تحلیف نمایندگان

گزارش معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی

نطق رئیس سنی مجلس شورای اسلامی

گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور

سخنرانی محمد مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری

اقتراح شعب

حضور منتخبان در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)





انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *