معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی ۱۸ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

19:06 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی ۱۸ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن بررسی درخواست حقوقی ۱۸ مراجعه‌کننده در ملاقات مردمی، گفت: بیشتر مراجعه کنندگان، درخواست ارجاع پرونده‌هایشان به کمیسیون عفو و بخشش جهت بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را داشتند.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضایی امروز یکشنبه ۶خرداد ماه برای بیست و ششمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد. 

در حاشیه ملاقات مردمی، معاون قضایی قوه قضاییه در گفتگو با میزان با اشاره به ملاقات مردمی برگزار شده، گفت: موضوع پرونده‌های بررسی شده در ملاقات مردمی امروز، درخواست عفو، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و استیذان بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز پرونده‌هایی بررسی شده که درخواست عفو داشتند، گفت: پرونده‌ای که به نظر می‌رسید شرایط اولیه عضو را دارند به اداره کل عفو و بخشش جهت بررسی ارجاع داده می‌شوند و چنانچه شرایط لازم را داشتند به کمیسیون عفو و بخشش برای رسیدگی فرستاده می‌شوند. اگر پرونده‌ها شرایط عفو را نداشتند و یا در کمیسیون عفو و بخشش رد شوند، اما با توجه به شرایط خانوادگی محکوم، ممکن از مجدد مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در رابطه با ماده ۲۰ آیین‌نامه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومین ادامه داد: طبق ماده ۲۰ آیین نامه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومین، چنانچه رئیس قوه قضاییه شرایط عفو محکومی را مساعد احراز کند، آن‌گاه محکوم در لیست عفو قرار می‌گیرد و به مقام معظم رهبری برای بخشودگی پیشنهاد می‌شود.

معاون قضایی قوه قضاییه افزود: در جلسه امروز دستور تسریع برخی پرونده‌ها که طبق ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری به معاونت قضایی ارجاع داده شده بودند، هم صادر شد.

وی با اشاره به دیگر پرونده‌های مورد بررسی ملاقات مردمی اظهار داشت: در جلسه امروز خانواده برخی از محکومان که حکم قصاص برای آن‌ها صادر شده بود برای بررسی مجدد پرونده‌هایشان مراجعه کرده بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *