گزارشی از حضور وزیر ورزش در هشتصدمین جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط کابینه دولت سیزدهم

17:13 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۲۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گزارشی از حضور وزیر ورزش در هشتصدمین جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط کابینه دولت سیزدهم
وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به سوالات مردم و مخاطبان این وزارتخانه پاسخ داد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ظهر امروز ۵ خرداد کیومرث هاشمی در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد حضور یافت و به سوالات چند تن از مخاطبان ورزش و جوانان پاسخ داد.

یکی از اعضای هیات تیر و کمان استان گرگان در گفت وگوی تلفنی به کیومرث هاشمی گفت: از زمان کرونا، هیات تیروکمان استان گلستان فاقد رئیس است و توسط سرپرست اداره می‌شود و با وجود اینکه بار‌ها اقدمات اولیه را برای انتخاب رییس هیات انجام داده ایم تاکنون اقدامی از سوی فدراسیون صورت نگرفته است.

این عضو هیات تیروکمان گلستان درخصوص کمبود زیرساخت مناسب برای این رشته در استان به ویژه شهرستان گرگان نکاتی را بیان و از وزیر ورزش و جوانان خواست تا ضمن ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس هیات، بودجه‌ای برای احداث فضایی محدود برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیل اردو‌های آماده‌سازی و تمرینات ورزشکاران این رشته، حمایت ویژه صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص توسعه زیر‌ساخت‌های تخصصی رشته تیروکمان در این استان گفت: این رشته ورزشی در فضای باز برگزار می‌شود و شرایط تمرینی، باید مثل شرایط مسابقه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: من دستور بررسی درخصوص برگزاری مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی در استان‌ها را داده‌ام، همچنین به اقای اسبقیان معاون قهرمانی و حرفه‌ای اعلام کردیم تا ۲ ماه آینده با هماهنگی رئیس فدراسیون و مدیرکل، شرایط برگزاری انتخابات در گلستان را فراهم کنند تا رئیس جدید انتخاب و مدیرکل امکانات لارم را برای این رشته ورزشی مهیا کنند.


محمدرضا قنبری مربی افراد کم‌توان ذهنی شهرستان دامغان نیز در تماس تلفنی به وزیر ورزش وجوانان گفت: ورزشکاران کم توان ما از قابلیت‌های بسیاری برخوردار هستند و در مسابقاتی که در آمریکا برگزار شد موفق به کسب مقام دوم شدند.

قنبری در ادامه گفت: این ورزشکاران افرادی بسیار علاقه‌مند و با استعدادی در حوزه ورزش هستند که بدلیل کمبود‌های ورزشی در شهرستان‌ها شرایط پیشرفت نداشته اند و از شما خواهشمندم که به این گروه رسیدگی و توجه بیشتری داشته باشید که بتوانند در رشته‌های ورزشی مورد علاقه شان پیشرفت و افتخارآفرینی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست‌های قنبری بیان کرد: خوشبختانه در دوران ریاست آیت الله رئیسی پاداش ورزشکاران کاملا پرداخت شده و همچنین در آخرین مراسم تجلیلی که تقریبا ۲۰ روز گذشته با حضور رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شد، باقی بدهی و پاداش ورزشکاران پرداخت شد و اکنون هیچ بدهی به ورزشکاران نداریم.

هاشمی در ادامه متذکر شد: همچنین کسب مقام ورزشکاران کم توان در مسابقات آمریکا مربوط به ۸ سال گذشته بوده و دستور رسیدگی به این موضوع را داده ام و پس از رسیدگی در صورتیکه آن اعزام با مجوز شورای برون مرزی صورت گرفته باشد، این تعهد را میدهم که با وجود گذشت ۸ سال پاداشی را به این ورزشکاران اختصاص دهیم.


*مهدی رضایی‌نژاد رئیس هیات نابینایان استان قم با بیان اینکه آقای هاشمی از جنس ورزش هستند و مشکلات جامعه ورزش را به خوبی می‌شناسند گفت: بیش از ۳ هزار نابینا و کم‌بینا در استان قم فعالیت می‌کنند و سالن شهید طاهریان، تنها مکانی است که این ورزشکاران بیش از ۲۰ سال است در رشته گلبال، شطرنج، تکواندو و وزنه‌برداری در آن فعالیت می‌کنند.

وی در این گفت‌وگو پیشنهاد معرفی سالن شهید طاهریان به عنوان خانه نابینایان را مطرح و پ در ادامه خواستار حمایت مالی بیشتر و تسهیلاتی برای رفت و آمد ورزشکاران نابینا و کم بینای استان قم شد

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این مطالبات گفت: درخصوص رفع مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا تسهیلاتی در اختیار این عزیزان قرا بگیرد و برای ایجاد شرایط بهتر با مدیرکل ورزش و جوانان استان قم صحبت‌هایی خواهم داشت و تلاش خواهیم کرد، مساعدت‌های مالی بیشتری برای این این عزیزان در نظر گرفته شود.

*یکی از افتخارات برجای مانده از رئیس‌جمهوری شهید، این بود که موضوع نوجوانان به شورای عالی جوانان اضافه شود

در ادامه این جلسه هشتصدمین تماس مردمی، به نام یکی از فعالین حوزه جوانان رقم خورد. وی در رابطه با موضوع مطرح شده خود گفت: طی تحقیقاتی که صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در شورای عالی جوانان و نوجوانان، نمایندگان این اقشار در جلسات حضور ندارند ضمن اینکه می‌بایست این نشست‌ها در یک قالب مردمی شکل بگیرد تا دغدغه‌ها مطرح شود و بالطبع اثربخشی‌های لازم را صورت بگیرد.

وی افزود: برای این طرح خیلی تحقیق کردیم و کار‌ها را در ابعاد مختلف شروع کردیم و در تلاش هستیم تا این طرح را در سطح کشور بیاوریم چنانچه در این فرصت باقی‌مانده، اقدامات اساسی را صورت بدهیم، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ گفت: یکی از دغدغه‌های آقای رئیس جمهور، دغدغه جوانان بود که در زمان کمتر از ۳ سال ریاست جمهوری ایشان، یکی از افتخارات برجای مانده، این بود که موضوع نوجوانان به شورای عالی جوانان اضافه شود و این یکی از کار‌های ماندگار این شهید جمهور بود که ثبت و ضبط و در شورای انقلاب فرهنگی نیز طرح موضوع شده است. در این ارتباط مکاتبات لازم صورت گرفته است و این پیشنهاد شما هم در دستور کار قرار خواهد گرفت تا نوجوانان ما هم نماینده داشته باشند.

*طرح ملی پیشرفت ورزش کشور در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قراردارد

یکی از فعالان حوزه ورزش درخصوص مشکل بیمه ورزشی صحبت‌های مختلفی مطرح کرد و پیشنهاد داد که هر ورزشکاری یک شناسنامه پزشکی ورزشی داشته باشد.

کیومرث هاشمی گفت: ما یک غربال‌گری قبل از شروع دوران ابتدایی داریم که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود. ما می‌توانیم این را با معاونت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کنیم تا تم ورزشی آن برجسته شود. یک بخش غربال‌گری در بخش قهرمانی وجود دارد که در کمیته ملی المپیک برای نخبگان ورزشی انجام می‌شود. آن‌ها شناسنامه ورزشی دارند، اما در سطوح پایین‌تر این مساله مغفول مانده است و این غربال‌گری و دغدغه‌های پزشکی باید برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح ملی پیشرفت ورزش کشور در دست اجراست و دستور داده‌ام این موضوع با هماهنگی مسئولان، این طرح اجرایی شود.

*طرح آمایش سرزمین با هدف جلوگیری از بی‌عدالتی در ورزش طی ۴ ماه اجرایی خواهد شد

یکی از اهالی شهر مهرگان قزوین در تماس تلفنی در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط با وزیر ورزش و جوانان گفت: کمبود فضا‌های ورزشی یکی از مشکلات عمده ورزش دوستان این شهرستان است و بنده بعنوان یک فرد فرهنگی از نزدیک شاهد این هستم که فضای ورزشی مناسبی برای پرکردن اقات فراغت جوانان و نوجوانان این منطقه وجود ندارد و از جنابعالی خواشمندم که به این مورد رسیدگی کنید.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست این شهروند قزوینی گفت: طرح آمایش سرزمین ورزش کشور یکی از یادگاری‌های آیت‌الله رئیسی است که در آن طرح از ناعدالتی‌های ورزشی کشور به لحاظ زیر ساختی، اعتبارات و منابع انسانی جلوگیری می‌شود در این راستا خود را موظف می‌دانم طبق قانون و همان قولی که به ریاست محترم جمهور داده بودم این طرح را طی ۴ ماه اجرایی کنیم.

هاشمی افزود: براساس این طرح، هر منطقه با توجه به امکاناتی که دارد ارزیابی و در آمایش سرزمینی شناسایی میشود و با توجه به استعداد‌های موجود، فضای ورزشی مناسب در هر منطقه احداث و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با اجرای این طرح نقاط محروم و کم برخوردار نیز از مکان‌های ورزشی مناسب و قابل استفاده برخوردار خواهند شد.

ایزدمهر مادر ژیمناست اصفهانی که هم اکنون در چابهار زندگی می‌کند امکانات اندک در رشته ژیمناستیک در این جزیره را مورد نقد قرارداد و از وزیر ورزش و جوانان خواست تا اقدام لازم در جهت احداث یک مکان ورزشی تخصصی در رشته ژیمناستیک صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ بیان کرد: درخواست شما را به آقای دهقانی مدیرکل بازرسی ارجاع دادم که گروهی از همکارانشان را جهت اعلام گزارش از وضعیت باشگاه‌ها را به منطقه اعزام کنند و در همان محل نیز با شما تماس داشته باشند که بتوانیم با اطلاعات و گزارش کامل جهت رفع کمبود‌های ورزشی منطقه اقدامات لازم را انجام دهیم.

*مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در اسرع وقت برگزار می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال یکی از ورزشکاران رشته شطرنج درخصوص شرایط فعلی این فدراسیون گفت: زمانیکه مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفتم ۱۸ فدراسیون به صورت سرپرستی مدیریت می‌شدند و نیاز بود که تعیین تکلیف شوند، از این تعداد تا به امروز ۱۲ انتخابات فدراسیون برگزار شد و انتخابات ۶ فدراسیون باقی مانده که ظرف دو ماه آیند برگزار می‌شود.

کیومرث هاشمی با تاکید براینکه ماهیت فدراسیون ورزشی یک نهادغیردولتی است اظهار داشت: رییس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌ها باید توسط اعضای مجمع انتخاب شوند و شطرنج یکی از رشته‌هایی است که در نظر داریم تا در اولین فرصت انتخاباتش برگزار شود.

وی با بیان اینکه سرپرست فدارسیون نمی‌تواند در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها شرکت کند، گفت: یکی از قول‌هایی که به مردم دادم و درهیچ دولتی اتفاق نیفتاده این است که سرپرست فدراسیون‌ها نمی‌توانند برای ریاست فدراسیون مربوطه کاندید شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سرپرست فعلی فدراسیون شرنج عملکرد خوبی داشته است اظهار داشت: خانم شادی پریدر از قهرمانان ملی کشورمان است و زحمات زیادی برای کشور کشیدند.

وی افزود: همه کسانیکه دغدغه این رشته را دارند باید برای ارتقا شطرنج کشور به رییس جدید فدراسیون کمک کنند و هیچ کس اجازه ندارد که منافع شخصی را به منافع سازمانی ترجیح دهد و هرجا که این موارد دیده شود وزارت ورزش و جوانان ورود خواهد کرد.

کیومرث هاشمی در پایان درخصوص صندوق حمایت از قهرمانان گفت: این صندوق دارای شرایط قانونی است و جدیدا به تصویب هئیت دولت رسیده که در تلاش هستیم ورزشکاران و قهرمان شطرنج هم بتوانند ازتسهیلات این صندوق استفاده کنند.

*جوانان همواره همراه دولت هستند و این موج را در انتخابات شاهد خواهیم بود

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به حضور پررنگ جامعه ورزش و جوانان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای خدمت، اظهار داشت: شاهد حرکات ارزشمند از سوی ورزشکاران در مراسم تشییع‌ی بودیم که این نشان از ارادت و علاقه ورزشکاران به آیت‌الله رییسی است.

حجت ااسلام صالحی با اشاره به ارتباط معنوی دو طرفه بین ورزشکاران و رییس جمهور افزود: تشییع پیکر پاک آیت الله رییسی و همرانش نشان داد جوانان همواره در صحنه حضور فعال دارند و ارادت خود را به شهدای خدمت نشان دادند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال جدایی جوانان از دولت است، خاطرنشان کرد: موجی که بعد از شهادت رییس جمهور در کشور در بین جوانان راه افتاد نشان داد جوانان همراه دولت هستند و حتما این موج را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تصریح کرد: اقدامات ارزشمند وزارت ورزش وجوانان باید از سوی اصحاب رسانه با امانت داری نشر داده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرموند مسیرخدمت شهدا ادامه خواهد داشت و رسیدگی ویژه به مشکلات مردم جامعه در دستور کار این دولت قرار دارد.

مقصودی یکی از موتورسواران کشورمان در تماس تلفنی با وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بنده مدتی پیش درخواستی را درخصوص ترخیص موتور‌ها و حواشی مربوط به آن داشتم که متاسفانه هنوز رفع نشده است.

هاشمی در ادامه گفت: این موضوع چندین سال است که مسکوت مانده بود و رفعشان یکی از دغدغه‌های بنده بوده است و درخواست شما در مرکز ارتباطات مردمی ثبت شده است و طبق درخواست شما و رسیدگی‌های صورت گرفته شخص مورد نظر تقریبا ۲ هفته گذشته برکنار شد و نامه دستور ترخیص حدود ۱۶۰ موتور به حراست زده شد که با بررسی‌های انجام شده مجوز ترخیص ۱۳۵ موتور گرفته شد و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای میتوان این تعداد موتور را وارد کرد و ورود مابقی موتور‌ها نیز در دست پیگیری است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست و دغدغه یکی از هوادارن تیم نساجی و نداشتن زمین برای این تیم در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط گفت: ورزشگاه شهید وطنی دراوایل روز‌های کاری رئیس جمهور دستور دادند که نیاز‌های این ورزشگاه برطرف شود و وضعیت موجود این ورزشگاه حاصل سفر استانی و دستور رییس‌جمهور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت ورزش باید در ورزش کشور حاکم شود اظهار داشت: طرح آمایش سرزمین می‌تواند عدالت را به ورزش برگرداند، به عنوان مثال دو شهر فوتبال خیز بندرانزلی و قائمشهر زمین فوتبال ندارند و در صورتیکه شهری، چون کاشان که یک تیم لیگی هم در فوتبال ندارد ورزشگاه دارد.

کیومرث هاشمی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان وظیفه ساخت ورزشگاه برای تیم‌های فوتبال ندارد، اظهار داشت: وظیفه داریم ورزشگاهی برای مردم استان تاسیس کنیم و تیم فوتبال آن استان و شهرستان می‌تواند از ورزشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *