معاون پرستاری وزارت بهداشت: جامعه ۲۳۰ هزار نفری پرستاری، ظرفیت بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است

17:06 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۲۱
معاون پرستاری وزارت بهداشت: جامعه ۲۳۰ هزار نفری پرستاری، ظرفیت بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است
عبادی با اشاره به جایگاه کلیدی پرستاران در نظام سلامت کشور، گفت: جامعه ۲۳۰ هزار نفری پرستاری، ظرفیت بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، عباس عبادی، در جلسه‌ای با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، روسای انجمن‌های علمی پرستاری و دبیر کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت، تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در این جلسه با اشاره به جایگاه کلیدی پرستاران در نظام سلامت کشور، گفت: جامعه ۲۳۰ هزار نفری پرستاری، ظرفیت بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است؛ انجمن‌های علمی پرستاری نیز در این مسیر رسالت بزرگی بر عهده دارند و می‌توانند با تولید دانش و کمک به انتقال آن به سیاست‌های کاربردی، نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کنند.

عبادی، توسعه انجمن‌های علمی را در کنار سازمان‌های حرفه‌ای صنفی و شبکه ملی تحقیقات پرستاری، گامی موثر در جهت پویایی نظام سلامت، ارتقای اثربخشی جامعه پرستاری و جایگاه پرستاران در عرصه بهداشت و درمان دانست.

وی گفت: تشکیل جامعه پرستاری ایران می‌تواند به عنوان یک نهاد صنفی واحد، به انسجام و هم افزایی جامعه پرستاری کمک کند و در نهایت زمینه ساز ارتقای جایگاه و سطح خدمات پرستاری در کشور شود.

در این جلسه مقرر شد، درخواست تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران با عضویت انجمن‌های علمی پرستاری به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت ارسال شود. دبیر کمیسیون مذکور نیز قول مساعد داد که این درخواست در اولین جلسه این کمیسیون بررسی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *