سرپرست معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور : مصمم هستیم از ظرفیت نمایندگان در مردمی‌سازی و حل و فصل مشکلات مردم و کشور استفاده کنیم

16:29 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سرپرست معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور : مصمم هستیم از ظرفیت نمایندگان در مردمی‌سازی و حل و فصل مشکلات مردم و کشور استفاده کنیم
حسینی‌پور ایجاد زنجیره هم‌افزایی گفتمانی با فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی هر استان و توجه به توانمندی‌های دستگاه اجرایی به‌منظور برقراری ارتباط و تعامل نزدیک بین قوه مجریه و مقننه مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان - سید محمود حسینی‌پور در نشست هم‌اندیشی با معاونین و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آنان اظهارداشت: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در تعامل دولت و مجلس، از نقش محوری برخوردار است. رویکرد ما این است که مجلس شورای اسلامی بزرگترین فرصت برای جمهوری اسلامی است، چون نمایندگان مجلس در ارتباط نزدیک با مردم هستند لذا مصمم هستیم از ظرفیت نمایندگان در مردمی سازی و حل و فصل مشکلات مردم و کشور استفاده کنیم.

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: سطح تعامل دولت و مجلس نباید صرفا به حل برخی مسایل کوچک و بخشی منحصر شود و باید از ظرفیت نمایندگان در پیگیری مباحث راهبردی بهره گرفت.

حسینی‌پور با تاکید بر لزوم تلاش برای تمرکز زدایی تصمیم سازی‌ها در تهران و ایجاد شبکه بزرگ تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی در برش ملی و در حوزه‌های انتخابیه اظهارداشت: مهمترین ماموریت معاونین پارلمانی این است که واگرایی‌های احتمالی میان دولت و مجلس را به گفتمان مشترک و همگرایی تبدیل کنند باید با تاسی از رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب، رویکرد دولت و مجلس، همکاری و هم افزایی باشد و در این راستا طراحی جدیدی را برای تنظیم روابط ساختاری به منظور تشکیل زنجیره هم افزایی گفتمانی به‌ عنوان الگوی راهبردی بین دولت و مجلس را شروع خواهیم کرد.

حسینی‌پور گفت: تعامل دولت و مجلس در جمهوری اسلامی به‌ عنوان یکی از الزامات راهبردی برای حاکمیت ملی، پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی محسوب می‌شود و در این راستا ضرورت دارد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های که در دولت و مجلس وجود دارد، در کنار یکدیگر قرار گرفته و هم افزا شود.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور توجه به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تشکیل اندیشگاه‌های سیاست پژوهی در سطح استان و در تعامل نزدیک با نمایندگان هر منطقه، فصل جدیدی از پویایی و چابک سازی ایجاد خواهد شد در دوره جدید تلاش خواهد شد که دوگانه تقریب و تخریب در روابط دولت و مجلس از بین برود.

دشمن با تبلیغات منفی به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است و در تعامل سازنده با مجلس می‌توان روحیه امید را در جامعه تقویت کرد.
سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت جایگاه معاونان پارلمانی بعنوان نمایندگان اصلی ارتباط بدنه دولت با مجلس اظهارداشت: همه باید نسبت به تحول و تعالی این جایگاه تلاش کنیم و باید در تعامل و ارتباط نزدیک با نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی، نقش موثری در تصویب لوایح و طرح‌ها در جهت توسعه کشور ایفا کرد.

حسینی پور تصریح کرد: امروز توقع مردم این است که خروجی عملکرد دولت و مجلس باعث شکوفایی و توسعه کشور شود و این جمع در تقویت تعامل دو قوه و ایجاد بستر مناسب برای خدمت رسانی مسئولین از نقش بی بدیلی برخوردار هستند.
سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور همچنین بر ضرورت ارتباط با مراکز دانشگاهی و نخبگان عملی، پیشکسوتان و کسانی که سال‌ها در مجلس و دولت خدمت کرده اند، تاکید کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت و تعزیت شهادت جانسوز آیت الله رئیسی و همراهان عزیزشان گفت: شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی، امیرعبداللهیان وزیر مقتدر و ولایی و جهادی، آیت الله آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و رحمتی استاندار جوان و مردمی استان آذربایجان شرقی و سردار موسوی سرتیم حفاظت رئیس جمهور و کادر پرواز، ضایعه دردناک و جانگدازی بود و امیدواریم به برکت خون شهدای هرروز بر عظمت و عزت ملت بزرگ ایران افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: معجزه انقلاب اسلامی را در رخدادهایی مانند تشییع باشکوه و حماسی رئیس جمهور شهید و همراهان گرامی شان می توان مشاهده کرد به رغم اینکه در 2 سال گذشته همه جریان ضد ایرانی و ضد مردمی در داخل و خارج کشور همه تلاش و سرمایه خود را روی جدا کردن مردم از نظام اسلامی متمرکز کرده بودند اما حضور میلیونی مردم در بدرقه پیکر مطهر شهدای خدمت، تمام تبلیغات منفی و سیاه آنان را نقش بر آب کرد. عظمت حضور مردم، همه دشمنان  و کسانی که بدنبال القای واگرایی در نظام اسلامی بودند را سرجایشان نشاند.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: در عرصه بین المللی نیز سابقه نداشت که شخصیت ها و سران کشورهای مختلف و نیز آحاد آزادیخواهان جهان نسبت به فقدان رئیس جمهور کشورمان اینگونه ابراز احساسات کنند و این نشان می دهد که عظمت ملت ایران هر روز بیشتر می شود.عظمت حضور حماسی مردم در مراسم تشییع، چشمان جهانیان را خیره کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی و همراهانش یکی از مهمترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی را به ثبت رساندند و الحق مردم عزیزمان در تشییع خادم خود که در رفتار و گفتارش ارزشها و شعارهای انقلاب اسلامی را که امامین انقلاب بر آن تاکید دارند را زنده کرد، سنگ تمام گذاشتند.

حسینی پور گفت: آیت الله شهید رئیسی صلابت و رافت را توامان در مدیریت خود ترسیم کردند و نقشه راه بهشت در هنگامه حیات شد. آیت الله رئیسی اهل عرفان و متعالی و رسیدن به مقصود عالی بود که قطعا راهش برقرار و آرمانش محفوظ خواهد ماند. رئیس جمهور شهیدمان در آخرین ماموریت خود، سلحشورانه زندگی را بدرقه و عشق کبریایی را مردانه در آغوش کشید و نامش در تارک آسمان آزادگی جاودان شد.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه رئیسی سبک مدیریتی جدیدی را بر مبنای مردم داری و مردم محوری بوجود آورد، اظهارداشت: آیت الله رئیسی در مقام ریاست جمهوری نسبت به جایگاه والای ولایت فقیه و مقام معظم رهبری احترام و ارزش بالایی قائل بود نسبت به این جایگاه نقش مرید و مرادی داشتند و در عمل اثبات کردند که می شود در جایگاه  ریاست جمهوری در هماهنگی حداکثری با ولایت فقیه گام های مثبت و ارزشمندی در پیشرفت و تعالی کشور برداشت  و فضای کشور را از یاس و ناامیدی به فضای امید تبدیل کرد.

وی افزود: بزرگترین دستاورد آیت الله رئیسی این بود که روحیه امید و نشاط را در سطح جامعه و میان مردم گسترش داد و ارزشهای انقلاب اسلامی را در جامعه زنده کرد و مردم هم با حضور و همراهی خود به این سبک مدیریتی مهر تایید زدند و تاییدشان نشان داد که این راه باید ادامه داشته باشد  چرا که مردم این سبک مدیریتی را می پسندند.

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از تلاش ها و خدمات حسینی در زمان تصدی معاونت امور مجلس، ‌وی را از فرهیختگان برجسته کشور و چهره موثر علمی، دانشگاهی، فرهنگی و اجرایی توصیف کرد  که طی سالیان طولانی در مسئولیت های مهم منشاء خدمات ارزنده ای برای نظام اسلامی شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد از دیدگاه‌ها و ظرفیت حسینی در تقویت تعامل دولت و مجلس استفاده شود. 

در این مراسم سید محمد حسینی معاون پارلمانی سابق رئیس جمهور نیز در سخنانی  با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، آنان را الگوهای ماندگار و جاویدان عرصه خدمت و مدیریت توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با الهام از تعالیم الهی و آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام تعابیر ارزشمندی همچون برادر بسیار خوب ، مسئول کارآمد و با کفایت، صمیمی و جدی و یکی از بهترین های زیر این آسمان در وصف آیت الله رئیسی بکار بردند که ارزشمند است.

حسینی با قدردانی از معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، گفت: در راستای توصیه آیت الله رئیسی مبنی بر اینکه اعضای دولت یکصدا باشند جلسات هم اندیشی با معاونان پارلمانی شکل گرفت و در آن همگرایی و هم‌افزایی در اجرای امور مربوط به تعامل دولت و مجلس پیگیری شد.

معاون سابق رئیس جمهور در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت امور مجلس در دوره مدیریت خود، برای حسینی‌پور آرزوی توفیق و بر آمادگی اش برای هرگونه کمک در بهبود هرچه بیشتر ماموریت های ایشان تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *