تحقق ۷۵ درصدی نوسازی بافت فرسوده نسبت به برنامه ابلاغی

15:12 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تحقق ۷۵ درصدی نوسازی بافت فرسوده نسبت به برنامه ابلاغی
نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن به رقم ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسیده است که به گواه آمار این میزان نوسازی نسبت به برنامه ابلاغی تحقق ۷۵ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. تولید مسکن در بافت‌های شهری همواره مورد تاکید دولتمردان بوده است و این اهمیت را به دلیل داشتن خدمات زیربنایی لازم در شهر‌ها و همچنین با هدف مقاوم سازی و افزایش تاب‌آوری مطرح کرده‌اند. مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم نیز در ابتدای شروع به کار خود با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن، نوسازی را بخشی از اهداف کلان پروژه نهضت ملی مسکن عنوان کرد و در همین راستا گام‌های اجرایی و عملیاتی برداشت.

تدارک مشوق‌های متعدد برای ساکنان بافت‌های فرسوده و همچنین سازندگان، نرخ پایین‌تر سود تسهیلات بانکی نسبت به دیگر روش‌های ساخت و همچنین تدوین ضوابط و مقررات متعدد برای بافت‌های متنوع شهری در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری بخشی از اقداماتی بوده که مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان متولی اصلی بر آن اهتمام ویژه داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن از روند نوسازی بافت‌های فرسوده در سراسر کشور، نوسازی ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد در سراسر کشور طی دولت سیزدهم تحقق یافته است. به گفته محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعداد واحد‌هایی که نوسازی آن‌ها در این دولت آغاز شد تعداد ۸۷ هزار واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین، نوسازی بافت‌های فرسوده در ۳۱ استان و ۶۱۴ شهر تاکنون با عدد ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد نسبت به برنامه ابلاغی ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

بر همین اساس ۱۰ استان برتر از نظر تعداد واحد در دست نوسازی در سال ۱۴۰۲ شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، همدان و کرمان است.

صدور پروانه و واحد‌های در حال نوسازی در ۱۰ استان برتر کشور شامل تهران (۳۷۹۹ پروانه و ۲۸۵۸۱ واحد درحال نوسازی)، خراسان‌رضوی (۲۲۰۱ پروانه و ۱۰۲۴۸ واحد در حال نوسازی)، اصفهان (۲۸۲۲ پروانه و ۶۳۰۶ واحد در حال نوسازی)، مازندران (۱۰۹۸ پروانه و ۴۳۷۵ واحد در حال نوسازی)، آذربایجان‌غربی (۲۰۳۲ پروانه و ۳۸۲۴ واحد در حال نوسازی)، آذربایجان‌شرقی (۱۱۰۱ پروانه و ۳۷۳۶ واحد در حال نوسازی)، خوزستان (۱۴۲۳ پروانه و ۳۰۰۰ واحد در حال ساخت)، کرمانشاه (۳۶۰ پروانه و ۲۹۹۸ واحد در حال نوسازی)، همدان (۷۹۵ پروانه و ۲۸۹۷ واحد در حال نوسازی) و کرمان (۱۰۹۱ پروانه و ۲۳۸۴ واحد در حال نوسازی) است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *