گفت‌وگو|

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران: شهید رئیسی پشتیبان و حامی اصلی مدیریت شهری بود

7:55 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۷۵
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران: شهید رئیسی پشتیبان و حامی اصلی مدیریت شهری بود
سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه کرسی شهرداری در جلسه‌های هیئت دولت موجب بالا رفتن هماهنگی شهرداری تهران با دستگاه‌های دولتی شد، گفت: شهید رئیسی پشتیبان اصلی حمایت از مدیریت شهری بوده است.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان درباره خدمات دولت شهید رئیسی به شهر تهران گفت: تقریبا می‌توان گفت در دولت‌های قبلی و اداوار پیشین مدیریت شهری هماهنگی چندانی بین دولت و مدیریت شهری وجود نداشته است البته نمی‌گویم اصلا وجود نداشته، اما در بیشتر دوره‌ها به دلیل متفاوت بودن جریان سیاسی دولت وقت با مدیریت شهری هماهنگی لازم بین آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد و مردم تهران متضرر می‌شدند و این در حالیست که گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و خرید واگن مترو و اتوبوس وظیفه اصلی دولت است که متاسفانه بیشتر دولت‌ها این وظیفه را به سرانجام نمی‌رساندند.

وی ضمن اشاره به اینکه حتی در دولت دوازدهم نیز با وجود یکسان بودن جریان سیاسی دولت و مدیریت شهری باز هم شاهد شکل‌گیری هماهنگی لازم بین این ۲ نهاد نبودیم، ادامه داد: در دولت شهید رئیسی هماهنگی بسیار خوبی بین دولت و مدیریت شهری شکل گرفت و اینکه رئیس جمهور شهید عضویت شهردار تهران را در کابینه دولت به رسمیت شناخت نشانه نگاه بلند این شهید بود، کرسی شهرداری در جلسه‌های هیات دولت موجب بالا رفتن هماهنگی شهرداری تهران با دستگاه‌های دولتی شد. وزراتخانه‌ها از جمله وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت نفت به مدیریت شهری کمک بسیاری کردند و شخص شهید رئیسی پشتیبان اصلی حمایت از مدیریت شهری بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: حمایت از مدیریت شهری به معنای حمایت از شخص شهردار تهران نیست و رئیس جمهور شهید به جهت ایجاد جریان خدمت‌رسانی به مردم و حل کردن مسائل شهر تهران که تلمبار و آزاردهنده شده بود و همچنین نگاه آینده‌نگر و ریز بین که معتقد بود اگر مشکلات پایتخت حل شود بر میزان رضایت همه مردم کشور موثر است از مدیریت شهری تهران حمایت کرد.

سخنگو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که در زمان دولت شهید رئیسی برای مدیریت شهری رخ داد تسهیلگری انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی از جمله کشور چین بود و شهید رئیسی برای رفع موانعی این مسیر اقدام و حمایت‌های رئیس دولت سیزدهم بسیاری از این موانع را برطرف کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *