گفت‌وگو|

میراسماعیلی: مربی خارجی جودو پس از المپیک به ایران می‌آید/ باید برای گرفتن وایلد کارت تلاش کنیم

10:40 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۷۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
میراسماعیلی: مربی خارجی جودو پس از المپیک به ایران می‌آید/ باید برای گرفتن وایلد کارت تلاش کنیم
رئیس فدراسیون جودو گفت: صحبت‌های خوبی را با رئیس فدراسیون جهانی مطرح کردیم و مطمئنم خروجی این دیدار به سود ایران خواهد بود.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، درباره جلسه با رئیس فدراسیون جهانی جودو اظهار داشت: یک روز در ابوظبی امارات با رئیس فدراسیون جهانی جودو «ماریوس ویزر» جلسه داشتم که بیش از یک ساعت طول کشید و صحبت‌های خوبی را هم مطرح کردیم. مطمئنم خروجی این دیدار به سود جودوی ایران خواهد بود.

وی افزود: درباره وایلد کارت، مقرر شد نامه نگاری‌ها انجام شود تا در صورت موافقت IOC این سهمیه المپیک به ما تعلق بگیرد. رقابت‌های جهانی تمام شده و رنکینگ‌ها مخص است و حالا باید برای گرفتن وایلد کارت تلاش کنیم.

*تمام مربیان بزرگ و خوب با تیم‌های ملی قرارداد دارند 

رئیس فدراسیون جودو درباره شرایط جذب مربی خارجی برای تیم ملی گفت: از چند ماه قبل پیگیر این موضوع بودیم و ماریوس ویزر هم در جلسه اخیر به من گفت یک مربی بزرگ خارجی با پول فدراسیون جهانی برای جودوی ایران می‌فرستد، اما این کار پس از المپیک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مربیان بزرگ و خوب با تیم‌های ملی قرارداد دارند تا در المپیک حضور داشته باشند و طبیعی است که جذب یکی از این نفرات را به پس از المپیک پاریس موکول کنیم.

*برای تیم ملی کاتا برنامه ویژه داریم

میراسماعیلی با اشاره به میزبانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی کاتا آسیا گفت: به پیشنهاد مسئولان فدراسیون جهانی مقرر شد با توجه به جمیع شرایط موجود، این مسابقات چند ماه به تعویق بیفتد و اواخر شهریور ماه این میزبانی صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون جودو درخصوص اینکه آیا فدراسیون برای تیم ملی کاتا هم برنامه دارد، تصریح کرد: قطعا برنامه ویژه داریم. ما تیم نایب قهرمان جهان هستیم و باید همیشه در حد یک تیم بزرگ برنامه داشته باشیم. به همین خاطر رقابت‌های قهرمانی کاتای کشور را در تهران برگزار می‌کنیم تا نفرات برتر به اردو بیاوریم و ملی‌پوشان هم برای قهرمانی آسیا و جهان آماده شوند.

*بعد از قهرمانی کشور نفرات برتر به اردوی تیم‌های پایه اضافه می‌شوند

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخذ ویزای رقابت‌های جهانی کاتا امکان پذیر است، گفت: رقابت‌های قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود که پروسه اخذ ویزا خیلی طولانی و سخت خواهد بود. می‌دانیم که باید زودتر کار‌ها را پیگیری کنیم تا ان‌شاالله تیم بدون مشکل به این رقابت‌ها اعزام شود.

میراسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: کادرفنی تیم‌های پایه، نفرات منتخب را به اردو دعوت کرده و بعد از قهرمانی کشور هم نفرات برتر به اردوی تیم‌های پایه اضافه می‌شوند. همچنین طی روز‌های آینده با مدیر تیم‌های ملی و کادرفنی تیم ملی بزرگسالان جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا درباره زمان آغاز اردو‌های تیم ملی بزرگسالان تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *