زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان فراهم شد

14:13 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان فراهم شد
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از فراهم شدن زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد زندانی‌های استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- در دومین جلسه هیئت امنا نمایندگی ستاد مردمی دیه استان که با حضور اعضاء هیئت امنا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و نائب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان در دفتر مدیر کل زندان‌های استان برگزار و زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان فراهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی مالی بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال فراهم و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بدهی مذکور ۱۲۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۵۳۶ هزارو ۵۵۲ ریال آورده خود مددجویان و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و کشور و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال گذشت شکات بوده است.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۲ مددجو مربوط به محکومان مالی و ۲ نفر محکوم به پرداخت مهریه، بودند.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که در راستای فرهنگ‌سازی در سال‌های اخیر با مشارکت رسانه‌ها و مردم در سطح استان انجام شد، شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی به زندان‌ها هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *