مواجهه نتانیاهو با بحران‌های داخلی و بین‌المللی

9:44 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۸۳
مواجهه نتانیاهو با بحران‌های داخلی و بین‌المللی
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی هم در داخل اراضی اشغالی و هم در سطح بین‌المللی مواجه است که کابینه او را با چالش مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان – تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

معترضان در مناطق مختلف از جمله در تل‌آویو با برپایی تظاهرات، می‎گویند که خواستار استعفا نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به‎تازگی جمع زیادی از معترضان با تجمع در مقابل محل اقامت نتانیاهو، علیه او شعار دادند.

این اعتراض‎ها شاهد درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان در تل‌آویو بود.

کارشناسان در اراضی اشغالی معتقدند که اختلاف میان صهیونیست‌ها درباره نحوه مدیریت جنگ غزه از سوی نتانیاهو، عمیق‌تر شده است.

معترضان می‎گویند که کابینه رژیم صهیونیستی اقدام کافی برای بازگرداندن صهیونیست‌های بازداشت شده، انجام نداده است.

کابینه نتانیاهو با فشار فزاینده‌ای، هم در داخل و هم در خارج، برای توقف جنگ و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه محصور شده‌ای که محل زندگی ۲.۳ میلیون فلسطینی که ۸۰ درصد از آن‌ها آواره شده‌اند، مواجه شده است.

به‌تازگی ۳ کشور اروپایی اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و از سوی دیگر کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، صدور دستور بازداشت مقام‎های رژیم صهیونیستی را درخواست کرد.

همچنین دیوان بین‌المللی دادگستری نیز با صدور حکم موقتی به رژیم صهیونیستی دستور داد حمله نظامی خود را به شهر رفح متوقف و گذرگاه مرزی را برای ورود کمک‌های بشردوستانه باز کند؛ این دادگاه عالی سازمان ملل همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به بازرسان جنایت‌های جنگی اجازه دسترسی به غزه را بدهد.

در همین حال طی ۲ هفته گذشته بیش از یک میلیون فلسطینی از رفح خارج شده‌اند، چراکه رژیم صهیونیستی به این شهر فشار آورده است؛ سازمان ملل و گروه‌های امدادی، می‌گویند که تصرف گذرگاه مرزی رفح از سوی رژیم صهیونیستی، یک نقطه ترانزیت کلیدی برای سوخت و تدارکات غزه، به محدود کردن عملیات کمک‌رسانی به غزه منجر شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است برای «نابودی آخرین پایگاه حماس» باید به رفح حمله کند؛ مصر اعلام کرده که با ارسال کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل از طریق گذرگاه مرزی کرم ابوسالم، نقطه اصلی ورود رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، موافقت کرده اما، مشخص نیست که آیا کامیون‌ها می‌توانند وارد شوند یا خیر، زیرا درگیری در رفح همچنان ادامه دارد.

منابع رسانه‎ای رژیم صهیونیستی می‎گویند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحران‌ها محاصره شده است؛ حماس همچنان در غزه به عملیات خود ادامه می‌دهد، اعضای کابینه جنگ شامل بنی گانتز و یوآو گالانت، به نتانیاهو فشار وارد می‌کنند تا برنامه خروج را تدوین کند، اما به نظر می‌رسد هیچ گزینه‌ای قابل اجرا نیست.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فشار دیپلماتیک بر متحد خود را نیز افزایش داده و با این حال، نتانیاهو نمی‌تواند گانتز، گالانت و بایدن را خشنود کند، بدون اینکه راست افراطی را که برای نخست‌وزیری خود بر آن تکیه می‌کند ناراضی نگه‌دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *