دیو شِپِل جنگ اسرائیل علیه غزه را نسل‌کشی خواند

18:27 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۲۶
دیو شِپِل جنگ اسرائیل علیه غزه را نسل‌کشی خواند
استندآپ کمدین آمریکایی در مراسم خود در شهر ابوظبی از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - دیو شِپِل یکی از معروف‌ترین کمدین‌های آمریکایی در استندآپ خود در ابوظبی، جنگ رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم غزه را «نسل کشی» خواند. حرف کمدین سیاه‌پوست با استقبال حضار در این سالن روبرو شد.

وب‌سایت اسوشیتد پرس در گزارش خود اشاره داشت: «صحبت‌های شپل در حالی در ابوظبی مطرح شد که کشور امارات هنوز روابط دیپلوماتیک خود را با اسرائیل ادامه داده و مردم در این کشور حق تظاهرات سراسری علیه اسرائیل را ندارند.»

پیش از اینکه این کمدین به روی سن برود، دی‌جی تراما موزیک My Blood is Palestinian از محمد عساف را اجرا کرد و افراد حاضر در مراسم شروع به هم‌خوانی این آهنگ کردند.

از این مراسم و اظاهارات شپل هیچ ویدیویی به این علت پخش نشده است که این کمدین، از حضار می‌خواهد تا موبایل‌های خود را خاموش کرده و در کیف‌هایی مخصوص قرار دهند.

کمدین آمریکایی در اواسط برنامه خود اشاره داشت که دوستانش به او توصیه کرده‌اند که درباره جنگ میان غزه و اسرائیل اظهار نظر نکند. به محض اینکه شپل این حرف را زد، یکی از حضار فریاد «فلسطین را آزاد کنید» را سر کشید و باقی افراد نیز او را همراهی کردند.

البته این اولین باری نیست که دیو شپل خشم صهیونیست‌ها را برای خود می‌خرد؛ شپل در استند آپی در اکتبر سال گذشته در شهر بوستون گفته بود: «کسانی که از حقوق فلسطین دفاع می‌کنند، نباید شغل خود را از دست دهند.» این حرف بهانه‌ای شد تا رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی و صهیونیستی، عنگ «یهود ستیزی» را به او بزنند. پیشتر در گزارشی اشاره شد اخراج افراد صرفاٌ به‌علت دفاع از فلسطین، مقوله آزادی بیان در آمریکا را زیر سوال می‌برد

شپل در ادامه برنامه خود در ابوظبی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز اشاره داشت و وقتی که نام جو بایدن را برد، افراد حاضر در سالن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را هو کردند؛ اما وقتی که نام ترامپ را برد، عده‌ای برای رهبر محافظه‌کاران هورا کشیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *