۲۳ میلیارد تومان دستمزد به خانواده زندانیان شاغل در استان یزد پرداخت شد

16:01 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۳ میلیارد تومان دستمزد به خانواده زندانیان شاغل در استان یزد پرداخت شد
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد از پرداخت ۲۳ میلیارد تومان دستمزد به خانواده‌های زندانیان شاغل در زندان‌های این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- رضا مقبلی با بیان این‌که پنجم خردادماه به عنوان روز ملی نسیم مهر و با هدف حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در منظومه حقوق جزا ۳ اصل قانونی بودن جرم و مجازات، مساوات و فردی بودن مجازات، حاکم است.

وی افزود: هدف از زندانبانی اسلامی و اجزای مجازات در نظام اسلامی این است که مجازات فقط برای فرد مجرم است و آثار مجازات نباید متوجه خانواده زندانیانی که بی‌گناه هستند، شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد در ادامه روز ملی نسیم مهر را فرصت مناسبی برای حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: در این طرح خانواده زندانیان شناسایی و برای حمایت‌های جدی به دستگاه‌هایی نظیر انجمن حمایت از خانواده زندانیان و کمیته امداد استان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ انجمن حمایت زندانیان به‌صورت فعال در استان داریم، تصریح کرد: در رأس هیئت مدیره انجمن‌های حمایت، دادستان‌های شهرستان‌های حضور دارند که در قالب این انجمن‌ها خدمات کمک هزینه اجاره منزل، هزینه آموزشی و تحصیلی، کمک‌های معیشتی و دیگر خدمات مورد نیاز برای خانواده‌های زندانیان انجام می‌گیرد.

مقبلی از وجود ۲۴۱ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: در استان یزد نیز ۸۲۰ نفر تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ زندانی استان یزد در سطح کاخانجات و صنایع مشغول به کار هستند، گفت: زندانیان شاغل استان یزد، در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان حقوق دریافت کردند و عین این مبلغ به حساب خانواده آن‌ها واریز شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *