احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی

15:22 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی
بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هزار روز از فعالیت دولت مردمی سیزدهم از احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی حکایت دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، آمار‌های منتشر شده توسط دفتر آمار، اطلاعات و پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بخش جاده‌ای حاکی از آن است که دستاورد‌های قابل‌توجهی در بخش جاده‌ای توسط این وزارتخانه در دولت سیزدهم (از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان فروردین ۱۴۰۳) تحقق‌یافته است.

بر اساس این آمار‌ها در بخش آزادراهی، احداث و بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش روز ۸.۲ همت، احداث و بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان تا محدوده «ایزدخواست» به طول ۲۱۲ کیلومتر به ارزش روز ۲۵ همت و احداث و بهره‌برداری از آزادراه رودبار - منجیل به طول ۸.۲ کیلومتر با اعتبار ۲.۴ همت، صورت‌گرفته است.

احداث، تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی طی دولت سیزدهم تحقق یافته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون افتتاح محور پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر، بهره‌برداری از قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان - گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح «وحدتیه» به طول ۶۰ کیلومتر، بهره‌برداری از محور بیجار - زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، بهره‌برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار - زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر، بهره‌برداری از محور جهرم - لار - بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر، بهره‌برداری از محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۸ به طول ۲۰ کیلومتر، بهره‌برداری از باند دوم شازند - ازنا به طول ۱۷ کیلومتر و مسیر بزرگراهی قم - کهک به طول ۱۷ کیلومتر اشاره کرد.

احداث و آسفالت راه‌های روستایی به میزان ۶ هزار و ۷۸۷ کیلومتر

علاوه بر این احداث و آسفالت راه‌های روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به میزان ۶ هزار و ۷۸۷ کیلومتر از دیگر دستاورد‌های دولت مردمی در هزار روز خدمت بوده است.

رفع یک هزار و ۵۰۸ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور

رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های کشور به تعداد یک هزار و ۵۰۸ مقطع را می‌توان یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم دانست که در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و سفر‌های جاده‌ای انجام گرفته است.

بهره‌برداری از پل ارتباطی بین ایران و جمهوری آذربایجان به ارزش ۵.۸ میلیون یورو

همچنین بهره‌برداری از پل ارتباطی بین ایران و جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی آستارا به طول ۸۹ متر و به ارزش ۵.۸ میلیون یورو، از دیگر اقدامات شاخص در این حوزه در مدت بیش از یک هزار روز خدمت دولت سیزدهم است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *