چیریچ: تمام داوران واترپلو ایران در سطح بین‌المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند

10:36 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۴۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
چیریچ: تمام داوران واترپلو ایران در سطح بین‌المللی و ملی فرصت پیشرفت دارند
مدرس و ناظر بین‌المللی واترپلو گفت: تمام داوران ایران چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آن‌ها بستگی دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، دوره دانش افزایی داوران واترپلو زیر نظر فدراسیون بین المللی ورزش‌های آبی جهان در زمینه قوانین این رشته روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد ماه) با حضور میخاییل چیریچ، ناظر بین‌المللی واترپلو، عضو کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی و یکی از داوران برتر اسبق واترپلو جهان در محل سالن جلسات استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شیرودی برگزار و به پایان رسید.

چیریچ درباره روند برگزاری کلاس و سطح کلاس اظهار داشت: قبل از هر چیزی از ایرانیان برای مهمان نوازی بسیار خوبشان تشکر می‌کنم. سازماندهی خوبی در این دوره که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های آبی و کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی بود انجام شد. می‌توانم به جرأت بگویم که کلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای بود.

وی ضمن تاکید بر تفاوت دوره‌های گذشته که ۵ سال پیش در ایران برگزار شد افزود: دفعه قبل که به ایران آمدم، صرفا برای مرور قوانین جدید واترپلو بود، ولی اکنون که عضو رسمی کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی هستم، می‌‍توانم بگویم برنامه‌ها متفاوت‌تر شده است و ما فرصت این را داریم که روز‌های بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم دانش داوران ایرانی را هم در کلاس‌های تئوری و هم در کلاس‌های عملی بهبود بخشیم. 

چیریچ در رابطه با حضور داوران بین‌المللی ایرانی که در مسابقات جهانی نیز شرکت داشتند گفت: تمام داوران ایران چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح ملی این فرصت را دارند که پیشرفت کنند، صرفا به نحوه کار آن‌ها بستگی دارد، زیرا هرچه در کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند شانس آن‌ها نیز برای ترقی بیشتر می‌شود. امیدوارم روزی تمامی آن‌ها بتوانند از این شانس بهره ببرند البته که توانایی این امر را نیز دارند.

عضو کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی ضمن ابراز خوشحالی در خصوص همکاری با ایران اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت ایرانیان در هر جایگاهی افراد بسیار خوب و مودبی هستند. همچنین همیشه لبخند مردم را می‌بینم و از این بابت بسیار خوشحالم. غذا‌های ایرانی نیز بسیار دلچسب است و تفاوت زیادی بین غذا‌های صربستانی و ایرانی وجود دارد. در ۲ روز اقامت فرصت نداشتیم خیلی گردش شهری داشته باشیم و به رستوران‌های متفاوت برویم، اما ایران بسیار کشور زیبایی است.

چیریچ درباره جایگاه محسن رضوانی در فدراسیون ورزش‌های آبی جهان بیان داشت: رضوانی اول از همه یک جنتلمن است، همچنین او می‌داند که کار خود را چگونه به بهترین نحو انجام دهد، به همین خاطر بابت کسب این جایگاه به او تبریک می‌گویم، چون لایق این جایگاه است. ما ایده‌های زیادی داریم و تلاش می‌کنیم تا این ایده‌ها به واقعیت تبدیل شوند؛ بنابراین همکاری بین ایران و صربستان بسیار عالی پیش می‌رود و امیدوارم در دوره‌های بعدی نیز داوران ایرانی را در سطح‌های بسیار بالاتری ببینم و در پایان از تمام ایرانیان بابت مهمان نوازی گرمشان کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *