۹ کارگاه اشتغال‌زایی در زندان‌های استان سمنان راه‌اندازی شد

13:22 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹ کارگاه اشتغال‌زایی در زندان‌های استان سمنان راه‌اندازی شد
مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به ایجاد ۹ کارگاه اشتغال‌زایی در زندان‌های استان سمنان، گفت: با ایجاد اشتغال و فراگیری مددجویان در کارگاه‌های حرفه‌آموزی، زمینه بازگشت مجدد پس از آزادی کاهش خواهد یافت و از مشکلات اجتماعی خانواده زندانی جلوگیری خواهد شد.

خبرگزاری میزان – امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی در زندان‌های استان سمنان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با بخش‌های خصوصی ۹ کارگاه اشتغال‌زایی، مانند تولید نوار درب خودرو، تولید مصنوعات چوبی و کارگاه ام‌دی‌اف سازی در زندان‌های استان سمنان فعال بوده و زندانیان مشغول به کار هستند.

کهربایی با بیان اینکه ۴۷ درصد از زندانیان در زندان‌های استان سمنان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال کارگاه‌های اشتغال‌زایی و اشتغال‌های نشسته (صنایع دستی) در درون زندان هم زمینه حرفه‌آموزی برای زندانی فراهم می‌شود و هم برای زندانی و خانواده وی این اشتغال کسب درآمد ماهانه دارد.

وی با اشاره به اعزام به کار ۲۶ درصد از زندانیان رای باز و یا رای کار، تشریح کرد: زندانیان رای باز و رای کار نیز با همکاری برخی شرکت‌ها در فضای بیرون از زندان مشغول به کار خواهند شد و حقوق ماهیانه همچون دیگر کارگران دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به عملکرد حرفه آموزی در زندان‌های استان سمنان، خاطر نشان کرد: در زندان‌های استان سمنان در سال گذشته ۸۵ درصد با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای کارگاه‌های حرفه‌آموزی در بین زندانیان تشکیل و ۸۰ درصد نیز گواهینامه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *