رئیس کل دادگستری استان گیلان: ورود به عرصه قضاوت از فضائل الهی است

11:40 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: ورود به عرصه قضاوت از فضائل الهی است
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به جایگاه قضاوت گفت: قضاوت دارای جایگاه رفیعی است و اگر وارد این عرصه شدید باید از غرور و خودبینی اجتناب کنید.

خبرگزاری میزان - مراسم افتتاحیه ششمین دوره کارآموزان قضایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی سرمایه بزرگی برای انقلاب و به معنای واقعی کلمه، مسئولی مردمی بود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله» بود، تصریح کرد: او فردی مومن، خدمتگزار و صادق بود و بر عهد و پیمانی که با خداوند بسته بود وفادار ماند. 

وی با اشاره به اینکه قضاوت دارای جایگاه رفیعی در اسلام است گفت: وارد شدن به این عرصه از فضل خداوند بوده است و از این پس نیز باید نگاهتان به فضل او بوده و ازخود برتربینی و غرور اجتناب کنید.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نیارکی دوره کارآموزی را دورانی طلایی برای امر قضاوت عنوان کرد و افزود: آنچه در این مرحله فرا می‌‎گیرید باید بر اندوخته‌های علمی‌تان بیفزاید و در کنار آموزش و تعلیم، تربیت و رشد معنوی نیز حاصل گردد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: مراقبت از رفتار و گفتار و رعایت حدود و محدویت‌ها از لوازم امر قضاوت است که باید از هم اکنون به آن پایبند باشید.

وی در پایان توکل و تکیه بر خداوند تبارک و تعالی را رمز موفقیت در هر کاری دانست و ابراز داشت: تنها با استعانت از پرورگار منان می‌توان از گردنه‌های سخت مسئولیت عبور کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری گیلان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *