تاثیر خشونت پلیس آمریکا بر دارایی‌ سیاه‌پوستان

8:58 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تاثیر خشونت پلیس آمریکا بر دارایی‌ سیاه‌پوستان
سیاه‌پوستان آمریکا طی دهه‌های گذشته همواره خشونت پلیس آمریکا را تجربه کرده‌اند و این موضوع علاوه بر سلامت روان، امید به زندگی، تحصیل و موارد دیگر، بر تصمیم‌گیری‌های مالی آن‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

خبرگزاری میزان - یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خشونت مبتنی بر نژاد پلیس آمریکا ضربه بزرگی در تصمیم‌گیری مالی برای افراد سیاه‌پوست وارد می‌کند. این تحقیق بینشی در مورد تاثیرهای گسترده خشونت پلیس ارائه می‌کند.

این تحقیق با عنوان نژاد، خشونت پلیس و تصمیم‌گیری مالی، داده‌های دقیق را در مورد مالکیت خانه و مشارکت در طرح بازنشستگی و همچنین داده‌های مربوط به برخورد‌های مرگ‌بار پلیس بررسی کرد.

این تجزیه‌وتحلیل نشان می‌دهد که خشونت پلیس بر تصمیم‌گیری مالی افراد سیاه‌پوست تاثیر منفی می‌گذارد؛ حتی زمانی که آن‌ها به‌طور مستقیم در حوادث دخالت ندارند.

لیزا کرامر، یکی از نویسندگان و کارشناس امور مالی در بخش مدیریت در دانشگاه تورنتو میسیساگا و دانشکده مدیریت روتمن می‌گوید: ما متوجه می‌شویم که وقتی یکی از اعضای جامعه سیاه‌پوست در یک حادثه پلیس کشته می‌شود، دیگر سیاه‌پوستان ساکن در آن منطقه تغییرهایی را در تصمیم‌گیری مالی خود تجربه می‌کنند که نه تنها از نظر آماری مهم است، بلکه از نظر اقتصادی نیز برجسته است. 

تاثیر خشونت پلیس آمریکا بر تصمیم‌گیری‌های مالی سیاه‌پوستان 

کرامر، اضافه کرد: من فکر می‌کنم آن‌چه که بیش از همه شگفت‌آور بود، بزرگی اثرها است.

این تحقیق بررسی کرد که آیا ۲ بخش کلیدی دارایی برای بیشتر افراد (یعنی مالکیت خانه و پس‌انداز بازنشستگی) ممکن است تحت تاثیر خشونت پلیس مبتنی بر نژاد قرار گیرد یا خیر. 

کرامر، می‌گوید در حالی که بسیاری از مطالعه‌هایی که قبلا انجام شده به غم و اندوه و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت پلیس مبتنی بر نژاد پرداخته‌اند، تاثیر‌های موج‌دار بر تصمیم‌گیری اقتصادی به میزان بسیار کمتری تحلیل شده است.

این تحقیق نشان داد که سیاه‌پوستان ۴۷.۵ درصد کمتر از همتایان غیر سیاه‌پوست خود صاحب خانه هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که این شکاف پس از قرار گرفتن افراد سیاه‌پوست در معرض خشونت پلیس، به ۶۲.۲ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مشخص شد که سهم داشتن افراد سیاه‌پوست در طرح‌های بازنشستگی با سهم تعریف شده پس از قرار گرفتن در معرض خشونت پلیس کاهش یافته است.

لیزا کرامر، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: ما متوجه شدیم که برای شروع، فقط در ابتدا، خانوار‌های سیاه‌پوست در مقایسه با سایرین حتی کمتر صاحب خانه می‌شوند؛ و زمانی که آن‌ها یکی از این اتفاق‌ها را در جامعه محلی خود تجربه کنند، احتمال این‌که صاحب خانه شوند بسیار کمتر می‌شود.

یافته‌ها در مورد کانادا نیز صدق می‌کند

از آن‌جایی که محققان داده‌های جمعیتی، اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی خانواده‌های آمریکا را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ تجزیه و تحلیل کردند، برخی از رویداد‌های کلیدی اخیر، از جمله قتل جورج فلوید از سوی پلیس مینیاپولیس در سال ۲۰۲۰ که باعث اعتراض‌های ضد نژادپرستی در سراسر جهان شد، در این مطالعه لحاظ نشده است.

کرامر، می‌گوید: فکر می‌کنم در چند سال اخیر، که رسانه‌های اجتماعی این رویداد‌ها را پوشش می‌دهند، ممکن است متوجه شویم که هر نوع پیامد‌های آسیب‌زا که به وجود می‌آیند ممکن است فراگیرتر باشد.

کارشناسان معتقدند در حالی که این مطالعه براساس داده‌های آمریکا است، اما یافته‌های آن احتمالا در مورد کانادا نیز صدق می‌کند.

آنها، می‌گویند: مطمئنا در کانادا نیز حوادث ناشی از خشونت نژادپرستانه پلیس وجود داشته است. سیاه‌پوستان در کانادا از این خشونت مصون نیستند. دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم اثرهایی که مستند شده‌اند منحصر به آمریکا نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *