وزیر بهداشت: استمرار فعالیت و خدمت در سرلوحه کار قرار دارد

23:57 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۷۵
وزیر بهداشت: استمرار فعالیت و خدمت در سرلوحه کار قرار دارد
وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه ۲۲ پروژه حوزه سلامت خراسان رضوی گفت: استمرار فعالیت و خدمت را سرلوحه کار خودمان قرار داده‌ایم.

خبرگزاری میزان - بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه ۲۲ پروژه حوزه سلامت خراسان رضوی که در مجتمع آموزشی شهید دکتر خوارزمی پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه در راه آرمان‌های انقلاب و شهدا، ایستاده‌ایم، گفت: دشمنان با همه عوامل خود از جمله تحریم‌ها، عوامل درون کشور و ناامید کردن مردم، تخریب کردند، اما حضور مردم که پیرو انقلاب، مقام معظم رهبری و امام راحل هستند، خط بطلانی بر خیال بیهوده دشمنان کشید. 
 
وی با اشاره به اینکه ما و همکاران‌مان در نظام سلامت هم قسم شده‌ایم که با قدرت در راه خدمت به مردم قهرمان ایران، تلاش کنیم، ادامه داد: سه سال از نزدیک با رئیس‌جمهور شهید در ارتباط بودیم. ایشان یک وطن‌دوست به تمام معنا بود. برخی احزاب و اپوزیسیون که ادعای وطن دوستی دارند، هیچ کدام درست نمی‌گویند، چون اگر وطن دوست بودند، کشور را بخاطر منافع خودشان، رها نمی‌کردند. اما آیت‌الله رئیسی وطن‌دوست بود و به مردم و ایران، عشق داشت. 
 
وزیر بهداشت از آیت‌الله رئیسی به عنوان فردی انقلابی، جهادی و خستگی‌ناپذیر یاد کرد و گفت: ایشان برای کار و تلاش، شب و روز نداشت و یک حزب‌اللهی، عاشق دین و ولایت‌پذیر بود و محال بود که فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در اولین جلسه هیئت دولت، محور سخنان آیت الله رئیسی نباشد. هر هفته یک دیدار شخصی با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ارائه گزارش‌های کار و دریافت رهنمود‌های ایشان داشت. 
 
عین‌اللهی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی، شهید بهشتی دیگری است، گفت: بعد از چندین دهه، آیت‌الله رئیسی فرهنگ شهید بهشتی را در کشور زنده کرد. ایشان یک دانشمند و مسلط به دانش و دارای قدرت تجزیه و تحلیل بالا بود. هیچ رییس جمهوری به اندازه آیت الله رییسی در حوزه سلامت کار نکرد. وقتی از بیمارستان‌ها بازدید می‌کردیم و کودکان بیمار را می‌دید، احساس می‌کرد که فرزندان خودش است و آن‌ها را نوازش و تاکید می‌کرد که هدیه یا اسباب بازی به کودکان بیمار داده شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با تاکید مقام معظم رهبری، استمرار فعالیت و خدمت را سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی بعد از ۴۵ سال از انقلاب، یک انقلاب دیگر در کشور ایجاد کرد و مردم هم قدردان ایشان بودند و در مراسم مختلف تشییع، حماسه بزرگی آفریدند و این حضور مردم، دشمنان را ناامید کرد.

شهید آیت الله رییسی از خدمت به مردم لذت می‌برد

وی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی از خدمت به مردم، لذت می‌برد. در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می‌رسند، در جمهوری اسلامی ایران و با پیگیری رئیس‌جمهور، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: برخلاف تصور و انتقادهای نابجای برخی افراد مبنی بر عملکرد ضعیف دولت در سیاست خارجی، شهید آیت‌الله رئیسی یک دیپلمات واقعی بود. با شهادت ایشان، دنیا تکان خورد و چنان با سران کشور‌ها بدون در نظر گرفتن دین و مذهب، صحبت و مهربانی می‌کرد که آن‌ها شیفته شخصیت ایشان می‌شدند و مکمل رئیس‌جمهور شهید نیز شهید دکتر امیرعبداللهیان بود. 
 
عین‌اللهی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان، تبلور ادب و دیپلماسی بود، افزود: افتخار داشتم که در هیئت دولت، سه سال در کنار ایشان باشم و همواره نگرانی خودم را از کار شبانه‌روزی و سلامت ایشان ابراز می‌داشتم و قدردان شجاعت ایشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با اسرائیل و استکبار جهانی بودم. 

کنترل کرونا در کشور مدیون شهید آیت الله رئیسی است

وی از کرونا به عنوان معضل اصلی در زمان شروع به کار دولت مردمی یاد کرد و گفت: فراموش نکنیم چه وضعی داشتیم؛ همه در خانه قرنطینه بودند، مسافرت‌ها، کسب و کار‌ها و مدارس تعطیل بودند، روزانه ۷۰۰ نفر قربانی می‌شدند و روزانه ۵۰ هزار مبتلا و ۲۰ هزار بیمار بستری داشتیم. اولین خواسته رهبر معظم انقلاب از ما، کنترل کرونا بود که شهید رئیسی، فرماندهی مقتدرانه ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده داشت و ما در موضوع کنترل کرونا در کشور، مدیون شهید رئیسی هستیم.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در شروع کار دولت مردمی، کل واکسن تزریق شده حدود ۱۸ میلیون دُز و آنهم برای کادر درمان و گروه‌های سنی بالا بود و روزانه ۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می‌شد، اما در هفته اول دولت با حمایت و پیگیری مستقیم رییس جمهور، ۱۰ میلیون و بعد، سیلی از واکسن کرونا وارد کشور و با استفاده از ظرفیت مردم و گروه‌های جهادی و نظامی، تزریق شد و آمار واکسیناسیون به روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز رسید و مرگ و میر بیماران کرونا بعد از مدتی، صفر شد. 
 
عین‌اللهی با اشاره به غالب شدن سویه اُمیکرون در کشور در سال ۱۴۰۰، گفت: آن زمان تعداد تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور ناکافی و حدود ۵۰۰ تخت بود که باتوجه به درگیری بیشتر کودکان در آن سویه کرونا، در مدت کوتاهی و با تاکید رئیس‌جمهور، تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، دو برابر شد. 
 
وی یادآور شد: از خصوصیات دیگر شهید آیت‌الله رئیسی، مردمی بودن و کار برای محرومیت زدایی بود که متاسفانه امروز برخی افراد، محرومیت‌زدایی را فقط شعار می‌دانند. اما آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به محرومان، عاشقانه کار می‌کرد و سر از پا نمی‌شناخت. با توصیه ایشان ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در مراکز دولتی، به صورت رایگان درمان می‌شوند.

همه ما متعهد به مکتب آیت‌الله رئیسی هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار در دولت مردمی، گفت: به آیت‌الله رئیسی قول دادیم ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را تا پایان دولت تکمیل و افتتاح کنیم و همه ما متعهد به مکتب آیت الله رییسی در محرومیت‌زدایی، خدمت به مردم عدالت‌خواهی و فسادستیزی هستیم. 
 
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: آیت الله رییسی به معنای واقعی دانشمند بود و در حوزه سلامت همواره تاکید داشت که کار اصلی ما، پیشگیری و تقویت بهداشت است که در این زمینه دو هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در کشور افتتاح شده و تا پایان دولت به ۴ هزار و ۴۰۰ مرکز می‌رسد. ما منتظر بودیم پروژه‌های حوزه سلامت را به دستور آیت الله رییسی افتتاح کنیم و الان با حرکت خودجوش همکاران مان و بنر‌هایی با جمله «منتظرت بودیم» که در برخی پروژه‌های عمرانی نصب شد، با یاد ایشان، پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسند. 

افتتاح اولین پژوهشگاه علوم پزشکی کشور با نام شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد

وی از افتتاح ۲۲ پروژه حوزه سلامت با ارزش ۳ هزار میلیارد تومان به صورت همزمان در استان خراسان رضوی در روز جاری خبر داد و گفت: اولین پژوهشگاه علوم پزشکی کشور را در مشهد با نام شهید آیت الله رئیسی افتتاح کردیم تا در راستای خودکفایی حرکت کنیم. در این پژوهشگاه، امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و روز دنیا استفاده شده و تاکید ما نیز تجمیع امکانات در حوزه آموزش و پژوهش در جهت ارتقای بهره‌وری است. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: مجتمع آموزشی خوارزمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کشور بی‌نظیر است که می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد. زیربنای این مرکز ۵۵ هزار متر مربع و دارای ۹ سالن همایش و ۵۰ کلاس بزرگ است تا محل مناسبی برای فعالیت دانشجویان و اساتید علوم پزشکی باشد. از سال گذشته و امسال سه هزار عضو هیات علمی را جذب کرده و می‌کنیم تا نیرو‌های متخصص و متعهد در راه تامین سلامت مردم و پیشرفت کشور، تربیت شوند. 
 
عین‌اللهی از افتتاح ۱۶۰ پروژه عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان، اضافه شدن ۷۵۰ تخت بیمارستانی جدید، بهره برداری از ۵۰ پروژه بهداشتی و جذب ۵۰۰ بهورز، آغاز واکسیناسیون پنوموکوک، تامین سه هزار قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته به ارزش یک هزار میلیارد تومان، کاشت ۴۰۰ حلزون شنوایی کودکان، رشد ۵ برابری پیوند قلب و جذب ۳۵۰ دانشجوی بین الملل به عنوان بخشی از دستاورد‌های حوزه سلامت در خراسان رضوی یاد کرد. 
 
وی ادامه داد: مشهد مقدس محور اصلی گردشگری سلامت در کشور است و ابعاد آن محدود به اقدامات درمانی نیست، بلکه ابعاد فرهنگی و مذهبی هم دارد. وزارت بهداشت قطعا از توسعه گردشگری سلامت در مشهد مقدس، حمایت می‌کند.

روایت روز حادثه برای بالگرد رئیس جمهور جدید

وزیر بهداشت با بیان اینکه روز یکشنبه برای افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح سه در مشهد حضور داشتیم، افزود: ظهر همان روز به تهران برگشتیم و در مسیر هیئت دولت، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور با بنده تماس گرفت و از حادثه برای یکی از بالگرد‌ها سخن گفت و به همراه مهندس منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور سریعا به فرودگاه رفتیم و حدود ساعت ۵ عصر به محل حادثه رسیدیم. 
 
عین‌اللهی ادامه داد: در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور، عاشورا شد و همه نگران بودند که با مسئول دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول مسیر تبریز تا ورزقان، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم؛ در مجاورت معدن مس سونگون مرکز بهداشتی و درمانی مناسبی وجود داشت که کمبود‌های آن برطرف و نیرو‌های متخصص و فوق تخصص، خون، سرم و دارو‌های مورد نیاز تامین شد.
 
وی افزود: در محلی که ابتدای حادثه حدس می‌زدند بالگرد در آنجا دچار حادثه شده، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر شده بود. در ورزقان بیمارستان مناسبی با دو اتاق عمل وجود داشت و آمادگی‌ها کامل بود، اما از ساعت ۵ عصر تا ساعت ۵ و نیم صبح دوشنبه، حالت خوف و رجا بر ما حاکم بود. خبری آمده بود که با آیت الله آل هاشم، چندین تماس تلفنی برقرار شده و امیدوار بودیم بتوانیم مصدومان را با وجود سردی و مه شدید، پیدا کنیم. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: با وجود سختی دسترسی به محل حادثه از نظر راه‌های دسترسی، اما همکاران ما تلاش داشتند که هر چه زودتر به مصدومان برسند و همه امیدوار بودند و تا صبح هیچ یک از مسئولان و نظامی‌ها در بخش فرماندهی، نخوابیدند و همکاران وزیر ارتباطات نیز محل احتمالی حادثه را مشخص کردند، ولی ساعت ۵ و نیم صبح لاشه بالگرد و پیکر مطهر شهدا پیدا شد؛ در واقع ما از این حادثه دست خالی برگشتیم و آن‌ها دست پر، برگشتند.

انتهای پیان/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *