سید حسن نصرالله: رئیس جمهور شهید ایران عالم و نزدیک به مردم بود

18:24 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۴۷
سید حسن نصرالله: رئیس جمهور شهید ایران عالم و نزدیک به مردم بود
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: رئیس جمهور شهید ایران نزدیک به مردم به ویژه اقشار محروم و فقیر بود.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در سخنرانی خود به مناسبت شهدای خدمت، گفت: امروز در غم و اندوه ایران، مقام معظم رهبری شریک هستیم و تسلیت می‌گوییم و درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، جشن‌های «عید مقاومت» و آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ لغو شده است.

نصرالله، افزود: شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان آن‌ها اتفاق دردناک و غم انگیزی بود و به خانواده‌های محترم این شهیدان تسلیت عرض می‌کنم. شهید آل هاشم عالمی مجاهد و صادق و دانشمند بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: ما در مسیر خود همیشه به الگو و نمونه و افراد پیشگام نیاز داریم چراکه بدون الگو، اعتقادات و باورهای ما فقط در حد افکار و نوشته‌ها باقی خواهند ماند و شهید آیت‌الله رئیسی در تمام مراحل عمر خود و مسئولیت‌هایی که پذیرفتند، الگو بودند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به حق خادم الرضا (ع) بود، افزود: شهید رئیسی در زمان تولیت آستان قدس رضوی تحولی بزرگ در خدمات‌رسانی به زوار امام رضا (ع) و محرومان ایجاد کرد.

نصرالله همچنین گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در زمان تصدی پست ریاست قوه قضاییه تلاش زیادی برای مقابله با بروکراسی در این قوه و رسیدگی به پرونده‌های مردم مبذول کرد و وی در زمان ریاست‌جمهوری به شکلی خستگی‌ناپذیر برای حل مشکلات مردم کوشید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور شهید ایران فقیه، عالم، مومن، بسیار متواضع، دوست‌داشتنی، نزدیک به مردم به ویژه اقشار محروم و فقیر بود و در برابر ستمگران و طاغوتیان شجاع بود و به مقاومت و آرمان آن ایمان داشت.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن فلسطین توسط کشور‌های اروپایی زنگ خطر برای آمریکا و اسرائیل است، گفت: بیشتر کشور‌هایی که فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند آسیایی و آمریکای لاتین هستند.

وی افزود: به رسمیت شناختن فلسطین توسط کشور‌های اروپایی باعث شد با واکنش شدید اسرائیل همراه شود و سفرای آن‌ها را فراخواند و اعتراض کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه ضمن بیان اینکه کشور‌های اروپایی دیگر نیز فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت، گفت: فهرست کشور‌هایی که فلسطین را به رسمیت شناختند یک شکست استراتژیک برای اسرائیل است.

سید حسن نصرالله، خاطرنشان کرد: همین که دادگاه بین‌المللی قبول کرد که علیه نتانیاهو و گالانت اعلام جرم شود، کافی است؛ این یک دستاورد بزرگ است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت شهید جمهور و همراهان ایشان، گفت: امروز اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی یک مجرم است و یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی است. اسرائیل هم یک روز هم تصمیم‌های بین‌المللی و دادگاه‌های بین المللی احترام نگذاشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه ضمن اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح یمن و مقاومت عراق و ایران با عملیات وعده صادق اسرائیل را غافلگیر کرد، هشدار داد: این ما هستیم که باید از غافلگیری اسرائیل صحبت کنیم نه نتانیاهو. نتانیاهو می‌گوید حزب الله لبنان باید منتظر غافلگیری اسرائیل باشد؛ ولی من در جواب باید بگویم تو باید منتظر غافلگیری‌ها باشی و من مبالغه نمی‌کنم.

سید حسن نصرالله اضافه، کرد: نه خدعه‌ها و نه فشار‌های سیاسی هیچ کدام جواب نخواهد داد و مقاومت پایدار خواهد ماند. ما واضح و صریح و شفاف می‌گوییم وقتی وارد یک نبرد می‌شویم با اهداف و عملکرد واضح وارد می‌شویم، ما ایمان داریم این معرکه حق است و برای همین خجالت نمی‌کشیم شهید می‌دهیم برای همین شهدایمان را اعلام می‌کنیم

وی بیان کرد: هدف اول ما غزه است، بله هدف دوم هم داریم؛ آن هم منع اسرائیل از حمله پیش‌دستانه به لبنان که دشمن گفت که بعد از ۷ اکتبر در حال برنامه‌ریزی برای آن بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: مسیر ما به شهدا برمی‌گردد و ما مسیر بزرگی از ابتدا تا جنگ ۳۳ روزه تا همین امروز داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *