گزارش|

سپری کردن دوران محکومیت مددجویان رای باز با اشتغال خارج از محیط زندان /۲۰ نفر از مددجویان در دو واحد تولیدی استان کرمان مشغول به کارند

9:00 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۸۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سپری کردن دوران محکومیت مددجویان رای باز با اشتغال خارج از محیط زندان /۲۰ نفر از مددجویان در دو واحد تولیدی استان کرمان مشغول به کارند
طبق قراردادی که بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با واحد‌های تولیدی و صنعتی منعقد کرده حدود ۲۰ نفر از مددجویان رأی باز را مشغول به کار کرده است تا علاوه بر حرفه‌آموزی معیشت خانواده آنها نیز تا حد زیادی تأمین شود.

خبرگزاری میزان - حرفه آموزی به زندانیان در زمان تحمل حبس و ایجاد اشتغال برای آن‌ها ۲ ماموریت مهم بنیاد تعاون زندانیان است تا مددجویان ضمن بهتر طی کردن دوران محکومیت خود بتوانند کسب درآمد داشته باشند و هزینه زندگی خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

زندانیان رای باز در دوران سپری کردن محکومیت کیفری و جزایی و ... خود می‌تواند در شهرک‌های صنعتی، سازمان مرتع‌ها و جنگل‌ها و واحد‌های تولیدی در حوضه‌های مختلف فعالیت کند و با قوانین تعیین شده از سوی مقام قضایی ورود و خروج او از محل کار به صورت دقیق و شفاف بررسی می‌شود.

در اشتغال رای باز و اعزام به کار به زندانی‌ها مجوز خروج از محیط زندان و سپری کردن دوران محکومیت در شغلی که توسط بنیاد تدارک دیده شده داده می‌شود. این گروه از زندانی‌ها اجازه دارند که شب‌ها در منازل خود مستقر باشند و در روز بعد مجددا به فعالیت خود ادامه دهند. این زندانی‌ها از بنیاد حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

سپری کردن دوران محکومیت مددجویان رای باز با اشتغال خارج از محیط زندان /۲۰ نفر از مددجویان رای باز در دو واحد تولیدی استان کرمان مشغول به کارند

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن سرکشی از زندان مرکزی اصفهان در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ گفت که زندانیان از اتلاف وقت خود بپرهیزند و در داخل زندان از اوقاتی که دارند برای حرفه‌آموزی و ارتقای شغلی و یا ادامه تحصیل و افزایش معلومات، استفاده کنند و در کلاس‌های آموزشی زندان شرکت کنند؛ حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان، قطعاً برای خود و خانواده‌شان، کمک حال است.

اشتغال هزار و ۳۷ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان

امان الله برخوری مدیر نمایندگی بنیاد تعاون استان کرمان در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد:از تعداد هزار و ۳۷ نفر از زندانیان استان، ۸۳۱ نفر به صورت اعزام به کار خارج از زندان در کارگاه‌های اشتغال بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان مشغول به کار بوده و مابقی در کارگاه‌های داخل زندان هستند. متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آنان (سطح مهارت) به آن‌ها حقوق پرداخت می‌شود.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با دارا بودن ۴۷ کارگاه فعال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه‌ای، صنایع دستی و کارخانجات به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی موفق به اشتغال هزار و ۳۷ نفر از زندانیان شده است.

۱۰ نفر از مددجویان رای باز در شرکت زمزم ایران شعبه کرمان مشغول به کارند


سپری کردن دوران محکومیت مددجویان رای باز با اشتغال خارج از محیط زندان /۲۰ نفر از مددجویان رای باز در دو واحد تولیدی استان کرمان مشغول به کارند
حسین ودیعتی زاده سرپرست اداری شرکت زمزم ایران شعبه کرمان در گفت‌گو با میزان، درباره وضعیت اشتغال زندانیان رای باز در این مجموعه اظهار کرد: شرکت زمزم ایران شعبه کرمان در دو بخش تولید و فروش در حال فعالیت است که در این دو ۱۰ نفر از آن‌ها مددجویان رای باز مشغول به کار هستند.

وی افزود: براساس قراردادی که این مجموعه با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان منعقد کرده است تعداد مورد نیاز نیرو‌های مددجو رای باز را جذب کرده‌ایم. ماهانه کارکرد مددجو محاسبه می‌شود و به حساب بنیاد تعاون واریز می‌شود بنیاد تعاون نیز این مبلغ را به حساب مددجو واریز می‌کند تا از این مبلغ برای امورات خود و خانواده خود استفاده کند.

ودیعتی زاده درباره نحو همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با مجموعه تولیدی زمزم اظهار کرد: تعامل بسیار خوبی برقرار است و زمانی به لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود هستیم نیروی مورد نیاز را برای ما جذب می‌کنند این تعهد را نیز داده‌ایم که هر کدام از زندانیان آزاد شوند می‌توانند در همین شرکت به فعالیت خود ادامه دهند.

سرپرست اداری شرکت زمزم ایران شعبه کرمان گفت: شاید دید جامعه نسبت به مددجو متفاوت باشد، ولی از زمانی که با این افراد در ارتباط هستم متوجه شده ام می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد چرا که از گذشته خود بسیار پشیمان هستند و زمانی که به آن‌ها کاری سپرده می‌شود به نحو احسن انجام می‌دهند.

۱۰ نفر از مددجویان رای باز در کشتارگاه مرغ استان کرمان مشغول به کارند

سپری کردن دوران محکومیت مددجویان رای باز با اشتغال خارج از محیط زندان /۲۰ نفر از مددجویان رای باز در دو واحد تولیدی استان کرمان مشغول به کارند

دوست محمدی مدیر عامل شرکت کشتارگاه مرغ استان کرمان در گفت‌گو با میزان، درباره اشتغال مددجویان رای باز در این مجموعه تولیدی اظهار کرد: در این کشتارگاه ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و از سه سال گذشته که فرآیند جذب مددجویان رای باز را با همکاری بنیاد تعاون در کشتارگاه آغازه کرده ایم ۱۵ مددجو در این مجموعه مشغول به کار شده و پس از پایان دوره محکومیت آزاد شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ مددجو رای باز در کشتارگاه مرغ استان کرمان مشغول به کار هستند. مجدد از بنیاد تعاون زندانیان استان درخواست جذب مددجو کرده ایم، ولی با توجه به اینکه هنوز مددجویی با شرایط رای باز در زندان‌های استان وجود ندارد هنوز نیروی جدید به این مجموعه اضافه نکرده اند.

مدیر عامل شرکت کشتارگاه مرغ استان کرمان درباره نحو همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان با مجموعه‌های تولیدی گفت: این همکاری بسیار خوبی است که قوه قضاییه و بنیاد تعاون با واحد‌های تولیدی و صنایع انجام می‌دهند و تا حدود بسیار زیادی یک اقدام دو طرفه است چرا که هم به تامین نیرو کمک می‌شود هم فردی که دچار آسیب اجتماعی شده و جرمی مرتکب شده است برای حرفه آموزی و تامین مخارج زندگی فرصت جدیدی پیدا می‌کند.

دوست محمدی اظهار کرد: به لحاظ پرداخت دستمزد به مددجویان نیز طبق قانون کار حقوق واریزمی شود به کارگیری مددجویان رای باز در واحد‌های تولیدی برای آن‌ها دارای منفعت و رشد است چرا که مددجویان می‌توانند در زمان گذراندن محکومیت درآمدی داشته باشند و در کنار خانواده خود زندگی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *