گفت‌وگو|

۳ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی شاهرود و امیرآباد برگزار خواهد شد

10:42 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی شاهرود و امیرآباد برگزار خواهد شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در راستای توسعه دادگاه‌های علنی برخط در کلیه حوزه‌های قضایی استان، ۵ خردادماه ۳ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی شاهرود و امیرآباد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌ها برگزاری دادگاه علنی برخط است، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری ۳ دادگاه‌های علنی برخط در روز شنبه ۵ خرداد در استان سمنان بیان کرد: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز شنبه در شهرستان شاهرود راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در شعبه ششم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان شاهرود با موضوع مطالبه خسارت به ریاست قاضی ناصر کریمی و راس ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به ریاست حامد بالوئیان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در همان روز در حوزه قضایی امیرآباد افزود: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز شنبه ۵ خرداد راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در شعبه اول دادگاه عمومی امیرآباد با موضوع خلع ید به ریاست قاضی مهدی رجبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای سند تحول و تعالی قضایی مبنی بر ضرورت توسعه دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان با برنامه ریزی واعلام قبلی افزود: مسئولان قضایی استان مکلف هستند موضوع برگزاری دادگاه علنی برخط را همچنان از شعب حقوقی و کیفری پیگیری کرده و در این راستا تعداد دادگاه‌های علنی برخط استان سمنان به رقم ۴۱ دادگاه رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در راستای اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری دادگستری استان در برگزاری دادگاه‌های علنی برخط، افزود: افزایش دانش حقوقی مردم ضرورت دارد و علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

وی در پایان تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akbari_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *