گفت‌وگو|

کارشناس روس: همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه علوم‌وفنون هسته‌ای باید تقویت شود

7:45 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۵۶۲
کارشناس روس: همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه علوم‌وفنون هسته‌ای باید تقویت شود
کارشناس روس در موسسه آی‌او‌اف‌اف‌ای با بیان اینکه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه علوم‌وفنون هسته‌ای باید تقویت شود، گفت که کنفرانس اصفهان زمینه مناسبی برای طرح این موضوع بود.

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اخیرا با حضور متخصصان داخلی و خارجی در اصفهان برگزار شد.

کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای از محورهای برگزاری این کنفرانس بودند.

در همین رابطه بوریس بوراکوف (Boris Burakov) کارشناس روس در موسسه آی‌او‌اف‌اف‌ای (IOFFE) پترزبورگ روسیه (یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های روسیه برای تحقیقات در زمینه فیزیک و فناوری با طیف گسترده‌ای از پروژه‌های عملیاتی) در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از حضور در این کنفرانس ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه علوم‌وفنون هسته‌ای باید تقویت شود.

بوراکوف، می‌گوید: برای من باعث افتخار است که برای شرکت در این کنفرانس دعوت شدم.

این کارشناس روس با بیان اینکه من به شدت تحت تاثیر این کنفرانس قرار گرفتم، عنوان کرد: بر این باور هستم که باید همکاری نزدیک‌تری در حوزه‌های چرخه سوخت هسته‌ای و مدیریت زباله‌های هسته‌ای میان سازمان‌های ایرانی و روس وجود داشته باشد.

عضو موسسه آی‌او‌اف‌اف‌ای، گفت: من در ارائه خود در کنفرانس اصفهان گفتم که امیدوارم بتوانیم در زمینه آموزش نیز موفق باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *