گفت‌وگو|

مروری بر خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان؛ از تاکید بر پرداخت کارانه کادر درمان و تعرفه‌های خدمات پرستاری تا تلاش برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت

8:53 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۴۷۳
مروری بر خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان؛ از تاکید بر پرداخت کارانه کادر درمان و تعرفه‌های خدمات پرستاری تا تلاش برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت
معاون فنی حوزه وزارتی وزارت بهداشت و معاون آموزش نظام پزشکی پرداخت کارانه کادر درمان و تعرفه‌های خدمات پرستاری، محرومیت زدایی، دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، حرکت به سمت خودکفایی، مبارزه با فساد، اجرای قانون جوانی جمعیت و .. را از جمله رویکرد‌ها و خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

سیدامیرپاشا طباییان در گفت‌وگو با میزان درباره رویکرد‌های آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران در حوزه بهداشت و درمان گفت: یکی از مسائلی که مصداق حمایت از حقوق مردم است و آیت‌الله رئیسی بسیار روی آن تاکید داشت، پرداخت کارانه کادر درمان و تعرفه‌های خدمات پرستاری بود و او همیشه تاکید می‌کرد که حق و حقوق پرستاران، پزشکان و کادر درمان باید در زمان مقرر پرداخت شود و در حالی که تعرفه‌های پرستاری سال‌ها انجام نشده بود دولت سیزدهم اجرا شد.

وی ضمن اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به محرومیت‌زدایی و دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت و عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی تاکید بسیاری داشت، ادامه داد: همچنین بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان، تقویت، بازسازی و نوسازی اورژانس پیش‌بیمارستانی و اجرای طرح پزشک خانواده که هم اکنون با عنوان طرح سلامت خانواده در حال اجراست، مورد تاکید رئیس جمهور فقید بود.

معاون فنی حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با بیان اینکه یکی از طرح‌های حوزه سلامت که سال‌ها پیگیری و اجرا نمی‌شد و رهبر انقلاب نیز تاکید ویژه‌ای روی آن دارند، توجه به بهداشت و پیشگیری به جای درمان است، افزود: این مسئله بسیار مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود، این شهید بسیار پیگیر بود که این طرح حتما انجام شود و نظام سلامت ما به سمت پیشگیری محور بودن حرکت کند.

معاون آموزش نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی بسیار مورد تاکید آیت‌الله رئیسی بود، بیان کرد: شهید رئیسی به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشت و مبارزه با فساد در همه بخش‌های دولت از جمله نظام سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن بیان اینکه رئیس جمهور شهید به رفع تعارض منافع و کاهش خدمات کاذب و القایی در نظام سلامت تاکید فراوانی داشت، توضیح داد: همچنین تامین پایدار منابع و ارتقای کمی و کیفی در بخش‌های مختلف نظام سلامت نیز مورد تاکید آیت‌الله رئیسی بود.

این فوق تخصص گوارش و کبد بالغان ضمن اشاره به اینکه مردمی‌سازی و استفاده حداکثری از خیران و مردم در نظام سلامت یکی از دستاورد‌های دولت آیت‌الله رئیسی بود، عنوان کرد: شهید رئیسی بسیار پیگیر اجرای قانون جوانی جمعیت بود که خوشبختانه بسیاری از موارد آن که مربوط به حوزه سلامت است، انجام شده و همچنین پرونده الکترونیک سلامت که مورد تاکید دولت بود نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این موارد اجرا و بسیاری نیز در حال انجام است، گفت: یکی از مواردی که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اجرا شد مولد سازی و استفاده بهینه از املاک مازاد برای دانشگاه‌ها بود و وزارت بهداشت یکی از بهترین وزارتخانه‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *