معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت مقام معظم رهبری عهده‌دار امور است

14:17 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت مقام معظم رهبری عهده‌دار امور است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اداره کشور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری با ایشان می‌باشد.

خبرگزاری میزان - هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، اظهار داشت:

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری محبوب، مردمی و خادم ملت ایران بود. این خدمتگزاران صادق و خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خادمان خود را فراموش نمی‌کنند و نام نیک و خدمات آن‌ها از خاطر مردم نخواهد رفت.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در صف خدمتگزاری به مردم خللی ایجاد نخواهد شد و قانون اساسی برای چنین روز‌هایی پیش‌بینی کرده است.

وی در همین رابطه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اداره کشور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری با ایشان می‌باشد.

طحان‌نظیف افزود: همچنین شورایی متشکل از رئیس مجلس، رئیس قوه‌قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: همه چیز بر مدار قانون پیگیری خواهد شد و طبق قانون اساسی هیچ خللی در امور مردم و کشور به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *