اسدزاده:به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم/بازیگر سریال ستایش: در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم

10:01 - 30 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۴۰۹
مراسم شب یلدا یا همان شب چله همواره از سوی ایرانیان یکی از شب‌های زیبا بوده که تمامی اعضای خانواده به طور معمول در کنار یکدیگر جمع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مراسم شب یلدا یا همان شب چله همواره از سوی ایرانیان یکی از شب‌های زیبا بوده که تمامی اعضای خانواده به طور معمول در کنار یکدیگر جمع می‌شود.

یلدا بلندترین شب سال است که در همین شب همه سعی‌ می‌کنند با بودن در کنار یکدیگر علاوه بر رعایت صله رحم اگر ناراحتی و کینه‌ای از یکدیگر به دل گرفته‌اند آن را فراموش کنند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی به گفت‌وگو با چند تن از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون را از آنان در خصوص بلندترین شب سال یعنی شب یلدا جویا شده است:

اسدزاده:به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم/بازیگر سریال ستایش: در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم//////////////جمعه

در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم

مهدی میامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص برنامه امسال خود برای برگزاری مراسم شب یلدا گفت: شب یلدا برای من شب بسیار مهمی است و امسال را هم با خانواده قرار جمعی گذاشته‌ایم تا بتوانیم این شب را کنار هم سپری کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من نمی‌شود شب‌های زیبایی همچون شب یلدا را از ما گرفت. اینها جزو سنت‌های زیبایی هستند که باعث جمع شدن خانواده‌ها کنار هم می‌شوند. من همیشه این شب را به بهترین نحو برگزار می‌کنم.

میامی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم شب یلدا خاطرنشان کرد: از مردم عزیز کشورم می‌خواهم که این سنت که نشان دهنده صله رحم نیز است را حفظ کنند اما تا حد ممکن از زیاده روی و اغراق در آن پرهیز کنند.

اسدزاده:به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم/بازیگر سریال ستایش: در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم//////////////جمعه

یلدای امسال در کنار کانون گرم خانواده خواهم بود

شهرزاد کمالزاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با تبریک به مناسبت فرارسیدن شب یلدا گفت: خدا را شکر همواره سایه پدر و مادر بر سر من بوده و در تمامی شب‌های یلدا سعی کردم که در کنار کانون گرم خانواده خود باشم.

وی در کنار حضور خانواده، شب یلدا همیشه برای من یکی از بهترین شب‌ها بوده زیرا هر لحظه آن برایم یک دنیا خاطره است. تا وقتی خانواده کنار من هستند حال من در هر مناسبتی از جمله شب یلدا خوب است. امسال هم اگر سر کار خاصی نباشم شب یلدا را با خانواده سپری می کنم.

اسدزاده:به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم/بازیگر سریال ستایش: در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم//////////////جمعه

عطر قورمه سبزی شب یلدا از خاطرم پاک نمی‌شود

علی فروتن بازیگر تلویزیون و سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره شب یلدا گفت: در این شب با توجه به این که سنت است به آن احترام می گذاریم و مثل هر سال به دیدن بزرگترها می رویم.

وی افزود: این سنت نباید محدود به شب یلدا باشد و باید در همه سال دور هم نشینی انجام شود چون بسیاری از مشکلات را از بین می برد. حضور بزرگترها مانند ریشه درخت است و دعا می کنم همه خانواده ها با ریشه باشند.

این بازیگر درباره برگزاری مراسم شب یلدا اظهار کرد: انار جزو جدانشدنی و دوست داشتنی شب یلداست، همچنین شاهنامه خوانی و حافظ خوانی انجام می دهیم، فال حافظ می گیریم و به حافظ و سلطان ادب فارسی فردوسی عرض ارادت می کنیم. مادرم در این شب بیشتر قرمه سبزی درست می کند و بر درست کردن این غذا اصرار دارد، به ذائقه های اطرافیان توجه دارد. سال هاست که این غذا در سر سفره شام شب یلدای ما برپاست.

برگزاری مراسم  شب یلدا برایم بسیار مهم است و هر زمان سر صحنه فیلمبرداری نباشم و در کنار خانواده باشم حتما مراسم را برگزار می کنم و به آن اعتقاد دارم.

اسدزاده:به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم/بازیگر سریال ستایش: در برگزاری شب یلدا اغراق و زیاده‌روی نکنیم//////////////جمعه

دورهم نشینی و خوردن انار و هندوانه شب یلدا را دوست دارم

پوراندخت مهیمن بازیگر تلویزیون و سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره شب یلدا گفت: همه مراسمات و آداب قدیم و سنتی را دوست دارم،  در شب یلدا نیز دورهم نشینی و سنت خوردن انار و هندوانه را دوست دارم. 

وی خطاب به جوانان برای حفظ سنت شب یلدا بیان کرد: جوانان باید سنت را حفظ کنند و به جای گذراندن اوقات با دوستان خود در کنار خانواده این مراسم را به شکل سنتی برگزار کنند و در این صورت بیشتر در کنار هم حضور داشته باشند. 

این بازیگر با تبریک شب یلدا به ملت ایران افزود:  دعا می کنم شب یلدای همه ایرانی ها در هر جای دنیا به خصوص در کشورمان ایران استثنایی و خوب باشد، به همه خوش بگذرد و این سنت را حفظ کنند.

خاطرات داریوش اسدزاده از شب یلدا با کرسی و حافظ خوانی/دیگر تنها هستم و مهمانی برای یلدا ندارم

به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم

داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص برگزاری سنت   شب یلدا گفت: واقعیت من دیگر کسی را ندارم که بخواهم در کنارش شب یلدا را سپری کنم و به همراه همسرم تنهایی این شب را می گذرانیم.

وی در همین راستا ادامه داد: زندگی من با کتاب و کتابخوانی می گذرد و بدون شک حافظ خوانی یکی از رسوماتی است که آن را در کنار همسرم انجام خواهم داد.

بازیگر سریال "خانه سبز"  ضمن اشاره به خاطرات خود از شب یلدا افزود: رسم و رسوم و آیین‌هایی مثل یلدا به مرور کمرنگ می‌شود و همین باعث شده که خانواده ها دیگر آنچنان دور یکدیگر جمع نشوند. یادم می‌آید دوران کودکی زیر یک کرسی می نشستیم و گاه تا صبح به حرف زدن، حافظ خوانی و شادی می پرداختیم. داستان گویی و بازی های کودکانه خاطرات زیبایی است که در ذهن همه ما مانده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *