آیین افتتاح سینما مهر مادر دزفول برگزار شد

13:09 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۰۲
آیین افتتاح سینما مهر مادر دزفول برگزار شد
میرکریمی، کارگردان مطرح سینمای ایران در آیین افتتاح «پردیس سینمایی مهر مادر» نخستین پردیس سینمایی شهر دزفول، از نیروهای جوان حوزه هنری برای توسعه زیرساخت‌های سینما تقدیر کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، مراسم آیین افتتاح «پردیس سینمایی مهر مادر» نخستین پردیس سینمایی شهر دزفول با حضور جمعی از مدیران سینمایی کشور، مسئولان استان خوزستان و هنرمندانی، چون بهروز افخمی، رضا میرکریمی، حبیب اسماعیلی، محمدعلی باشه آهنگر، هادی مقدم‌دوست، جلیل سامان و ... افتتاح شد.

این پردیس سینمایی با ظرفیت ۴۸۰ صندلی و پنج سالن سینمایی از جمله یک سالن چندمنظوره، یک سالن اختصاصی کودک و یک سالن VIP با زیربنای ۲۷۰۰ متر به عنوان اولین پردیس مدرن سینمایی در شمال استان خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آیین افتتاحیه سینما مهر مادر دزفول برگزار شد
سینمایی برای یک میلیون نفر

محمد شهباز گهرویی، رئیس حوزه هنری استان خوزستان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: حوزه هنری پایگاهی برای تبلور هنر است و نقش تسهیلگری در این حوزه را بر عهده دارد. حوزه هنری هرچه در توان دارد را در راه اعتلای فرهنگ و هنر به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افتتاح پردیس سینمایی مهر مادر دزفول در کنار سینما کیهان آبادان و سینما اکسین اهواز نویدبخش روز‌های خوب سینمای خوزستان است، گفت: جمعیتی حدود یک میلیون نفر در شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک از چنین زیرساختی محروم بودند و به همین جهت افتتاح پردیس سینمایی مهر مادر یک اتفاق تاریخی است.

شهبازی افزود: سرمایه گذاری در شهرستان‌های غیر از مراکز استان‌ها در راستای افزایش پهنۀ جغرافیایی خدمات‌رسانی و اثرگذاری حوزه هنری انقلاب است و نقطه عطفی برای آغاز یک راه بلند محسوب می‌شود.

آیین افتتاحیه سینما مهر مادر دزفول برگزار شد
هدف ما توسعه فضا‌های امن فرهنگی و هنری برای خانواده‌ها است

علی مربوطی، مدیرعامل مجتمع تعطیلات، سرگرمی و اقامتی مادر دزفول نیز در این مراسم گفت: نبود پیوست فرهنگی در شمال خوزستان ما را بر آن داشت که اقدامی برای مردم دزفول، پایتخت مقاومت ایران انجام دهیم. در همین راستا مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری پیشنهاد همکاری برای ساخت مجهزترین پردیس سینمایی را در شمال خوزستان به ما داد که پذیرفتیم و این مجموعه را با عشق و کیفیت و دقت بالا احداث کردیم.

عبدالحمید قره‌داغی، معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری در ادامه این مراسم گفت: برای این پروژه سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده است و امروز خوشحالم که امروز شاهد افتتاح پردیس سینمایی مهر مادر هستیم. حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار دیگر وظایف اصلی که در عرصۀ فرهنگ و هنر دارد، یکی از وظایف اصلی‌اش توسعۀ فضا‌های فرهنگی و هنری است. بخشی از فضا‌های فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار حوزه هنری قرار گرفت و بخشی دیگر توسط این مجموعه ساخته شد.

وی تصریح کرد: در اواخر دهه ۹۰ بسیاری از سالن‌های تحت مدیریت حوزه که از گذشته واگذار شده بود دچار فرسودگی شدید بودند، به همین دلیل به همت مدیریت وقت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و مدیریت فعلی این موسسه یک کارگروه ویژه برای این موضوع در نظر گرفته شد تا شاهد ساخت سینما‌هایی مدرن با استاندارد‌های روز باشیم و علاوه بر این مجموعه‌هایی داشته باشیم که در کنار سینما، دیگر فضا‌های فرهنگی هم، چون کتاب فروشی را شامل شود.

آیین افتتاحیه سینما مهر مادر دزفول برگزار شد

معاون حوزه هنری با بیان اینکه برای ساخت پردیس‌های سینمایی شرکاء خوبی را انتخاب کردیم، گفت: در ساخت سینما واقعا مانند بخش خصوصی عمل می‌کنیم. مسئولان استانی اگر با ما همکاری کردند ما از آن استقبال می‌کنیم، در غیر این صورت از منابع دیگر برای افزایش بهره‌وری فضا‌هایی که در اختیار داریم، استفاده می‌کنیم.

قره‌داغی در پایان تأکید کرد: شعار مجموعۀ ما «سینما برای خانواده» است و در همین راستا برای افزایش امنیت اجتماعی نهاد خانوده تلاش می‌کنیم. از مدیران و همکاران مجموعه بهمن سبز که دلسوزانه پیگیری کردند تا امروز شاهد این افتتاح باشیم تشکر می‌کنم.

تشکر خزایی از دادمان برای «جهاد ملی سینماسازی»

در ادامه مراسم محمدرضا سوقندی، مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را از سوی محمد خزاعی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی خواند.

در بخشی از این پیام آمده است: احداث سینما، توسعۀ شاخص‌ترین جلوه فرهنگی کشور است و این اتفاق خجسته و مبارک را به مردم قهرمان دزفول- شهر نماد مقاومت - و از گنجینه‌های ارزشمند میراث معنوی هشت سال دفاع مقدس تاریخ این سرزمین، تبریک می‌گویم. از اینکه توفیق نصیب بنده نشد و نتوانستم در محضر شما حضور پیدا کنم عذرخواهی می‌کنم.

شایسته می‌دانم ضمن تشکر از مدیران و مسئولان فهیم استان خوزستان و شهرستان دزفول، از برادر عزیزم محمدمهدی دادمان، ریاست محترم حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان، مدیر سازمان سینمایی سوره و همکاران مؤسسه بهمن سبز، به خاطر مشارکت و اهتمام به جریان «جهاد ملی سینماسازی» و افتتاح این سینما قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

آیین افتتاحیه سینما مهر مادر دزفول برگزار شد
ساخت فیلم سینمایی درباره دزفول

سعیدی راد، معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم گفت: امیدوارم مردم عزیز شهر دزفول همواره از ایندست افتتاح‌ها را داشته باشند. بنده خودم دزفولی هستم و در سال با فاصله، چند باری به این شهر می‌آیم. شاید مردم خودشان احساس نکنند، اما بنده هر بار که می‌آیم، پیشرفت شهر را شاهد هستم.

وی تصریح کرد: هر کجا می‌روم از دزفول یاد می‌کنم. در جمع مسئولان کشور از مقاومت مردم دزفول صحبت کردم و داستانی در این مورد را تعریف کردم. یکی از مسئولان خیلی خوشش آمد و گفت من هزینه یک فیلم سینمایی را با محوریت مردم دزفول تقبل می‌کنم. حالا اینجا که عزیزان سینمایی حضور دارند، اگر آمادگی وجود داشته باشد، هزینه تولید یک فیلم سینمایی یا سریال را تأمین می‌کنیم.

ساخت سریال «قرارگاه نصرت» برای خوزستانی‌ها بدون حمایت مناسب نهاد‌ها

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره ضمن تشکر از تلاش‌های سیدمصطفی حسینی در جریان ساخت و بازسازی سینما‌های بهمن سبز، گفت: ماموریت اصلی حوزه هنری خلق، تألیف و تولید فیلم است و انتشار و توزیع آن فعالیت ثانویه به حساب می‌آید. در سازمان سینمایی سوره تلاش کردیم جریان تولید را در فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن تقویت کنیم و الحمدالله اتفاقات خوبی رخ داد.

وی افزود: از اواسط سال گذشته تولید سریال «قرارگاه نصرت» را در استان خوزستان آغاز کردیم و به تبع آن دست یاری سوی نهاد‌های استان دراز کردیم، اما همکاری مناسب و قابل توجهی صورت نگرفت. گروه تا چند هفته دیگر کارش در استان خوزستان تمام می‌شود؛ اما امیدوارم از این پس نهاد‌های مختلف استان با تولیدات سینمایی و تلویزیونی همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم این پردیس سینمایی همان‌طور که آغاز خوبی داشته است در ادامه نیز همین طور پرمخاطب و سر زنده بماند، این سرزندگی نشان دهندۀ این است که مردم شریف دزفول هنردوست، سینمادوست و دغدغه‌مند هستند.

خداقوت میرکریمی به بچه‌های جوان و خوش فکر حوزه هنری

در ادامه مراسم از هادی مقدم دوست و یوسف منصوری، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عطرآلود» تقدیر شد. رضا میرکریمی، کارگردان مطرح سینمای ایران در حاشیۀ این مراسم گفت: من یک کت آوردم تا در مراسم بپوشم، اما ذوق زده دیدار شهری شدم که ۴۴ سال قبل در آن زندگی می‌کردم و امروز آبادانی و سربلندی آن برایم لذت بخش است. از این بابت سرم بالا بود که متاسفانه سر خوردم و دستم آسیب دید.

وی تصریح کرد: خاطراتی از دزفول برای من مانده است که هر یک قصه‌ای هستند. یک جمله معروف است که می‌گوید آدم‌های ثروتمند آدم‌هایی هستند که قصه زیاد شنیده‌اند. تجربه زیستی هرکس یک بار است و در این فرصت کم زندگی، قصه‌ها باعث می‌شوند، تجربه ما بیشتر شود.

کارگردان فیلم سینمایی «نگهبان شب»، افزود: وقتی می‎گویند یک شهر قدمت بسیار زیادی دارد، یعنی به همان مقدار قصه هم دارد. سینما اکنون تنها جای مدرن برای قصه گفتن است و هرکس زیرساخت سینمایی می‌سازد به فرهنگ و هنر کشور کمک می‌کند. هرکس فیلم می‌سازد به مخاطبین یاد می‌دهد، جای دیگری باشد. تا زمانی که جای دیگری نباشیم نمی‌توانیم آدم اخلاق‌مداری باشیم. قصه‌ها به همین دلیل آدم‌ها را بزرگ می‌کنند.

آیین افتتاحیه سینما مهر مادر دزفول برگزار شد

میرکریمی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح سینما مهر مادر دزفول، گفت: خوشحالم بعد از مدت‌ها به دزفول آمدم و فکر نکنم که دیگر شهری در ایران وجود نداشته باشد که یک رودخانۀ زلال دائمی از میان آن عبور کند. این طبیعت و تمدن که مهر مادری در آن موج می‌زند حالا با این فضای هنری ساخته شده معنای دیگری دارد. از بچه‌های جوان و خوش فکر حوزه هنری که روی زیرساخت‌ها کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.‌ای کاش در بستر تولیدات فرهنگی هم شاهد تنوع بیشتری باشیم تا مخاطب فقط یک جور فیلم را نبیند.

تقدیر از هادی مقدم‌دوست و یوسف منصوری برای ساخت «عطرآلود»

هادی مقدم دوست نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از آغاز اکران فیلم سینمایی «عطر آلود» در دزفول، گفت: من ممنون و مدیون مردم دزفول هستم. دزفول برای من و همه ما در دوران دفاع مقدس یک معلم بود. از مقاومت نمی‌توان حرف زد مگر اینکه از امید حرف بزنیم. کنار عبارت مقاومت، امید هست و این درست ترجمه دفاع مقدس و دزفول برای بنده است.

در پایان این مراسم فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری رونمایی و به صورت اختصاصی اکران شد؛ این فیلم که از تولیدات سازمان سینمایی سوره است، اوایل خرداد ماه توسط پخش بهمن سبز اکران سراسری می‌شود.

ساخت پردیس‌های فرهنگی چندمنظوره خانواده محور یکی از برنامه‌های توسعه محور حوزه هنری انقلاب اسلامی است. هم‌اکنون مؤسسه بهمن سبز به عنوان مجموعه بهره‌بردار سینما‌های حوزه هنری دارای ۶۱ سینمای فعال با ۱۹۳ سالن و ظرفیت ۳۳۰۰۰ صندلی است. از این تعداد پنج سینما با ۳۳ سالن و ۲۹۲۴ صندلی در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *