وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است

12:05 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است
بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص کیفیت هوا روی عدد ۸۰ قرار دارد و وضعیت هوا قابل قبول است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت شاخص ۷۴ وضعیت زرد و هوای قابل قبول را تجربه کرد و با وجود افزایش غلظت آلاینده‌های PM.۲.۵ و ثبت شاخص ۸۰ هوای تهران در حال حاضر قابل قبول است.

مردم پایتخت که از ابتدای سال تا امروز- پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه- پنج روز هوای پاک را تجربه کردند برای پنجاه و سومین روز هوای قابل قبول را تنفس می‌کنند و این در حالیست که بر اساس روز شمار شاخص آلودگی هوا، در مدت مشابه سال قبل هشت روز هوای پاک، ۴۷ روز هوای قابل قبول و سه روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران به ثبت رسیده است.

در حال حاضر و بر اساس آخرین شاخص‌های ثبت شده در جداول آماری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت در منطقه چهار شاخص ۲۳، سرخه حصار در منطقه ۱۳ شاخص ۳۰ و پونک در منطقه پنج شاخص ۴۵ را به ثبت رسانده‌اند و مردم در این مناطق هوای پاک را تنفس می‌کنند.

با این وجود ایستگاه‌های پیروزی در منطقه ۱۳ عدد ۸۹، تربیت مدرس در منطقه ۶ عدد ۷۸، شادآباد در منطقه ۱۸ عدد ۸۰، شریف در منطقه ۲ عدد ۹۶، شهرداری منطقه ۲ عدد ۷۴، شهرداری منطقه چهار عدد ۷۶، شهرداری منطقه ۲۱ عدد عدد ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ عدد ۸۴، گلبرگ در منطقه هشت عدد ۷۷، مسعودیه در منطقه ۱۵ عدد ۸۰، میدان فتح در منطقه ۹ عدد ۸۹، پارک رازی در منطقه ۱۱ عدد ۵۷، پارک شکوفه در منطقه ۱۴ عدد ۸۵، پاسداران در منطقه سه عدد ۷۰، دانشگاه تهران در منطقه ۶ عدد ۶۰، ژئوفیزیک در منطقه ۶ عدد ۶۵، شهرک چشمه در منطقه ۲۲ عدد ۷۳ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ عدد ۸۴ و وضعیت هوای قابل قبول را نشان می‌دهند.

با وجود ثبت میانگین هوای قابل قبول در پایتخت، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱ شاخص ۱۰۱ را به ثبت رسانده و هوای این منطقه برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، آسمان تهران در حال حاضر نیمه ابری و دمای هوا ۲۷ درجه سانتیگراد است و با افزایش یک درجه‌ای دمای هوا تهرانی‌ها فردا- جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه- دمای هوای ۲۸ درجه سانتیگراد و آسمان صاف و در ساعات بعدازظهر افزایش باد را شاهد خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *