نصیرشلال: طوری القا می‌کنند که وزنه‌برداران شانس مدال المپیک نیستند

13:33 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۱۹
نصیرشلال: طوری القا می‌کنند که وزنه‌برداران شانس مدال المپیک نیستند
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: با در نظر گرفتن حقوق‌ها طوری القا می‌کنند که وزنه برداران شانس مدال نیستند و این روی روحیه آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

خبرگزاری میزان - نواب نصیرشلال در نشست خبری درباره بازگرداندن حقوق‌های کمیته ملی المپیک توسط وزنه‌برداران اظهار داشت: اگر بحث تشویقی در نظر گرفته شود اگر کارشناسی نباشد و دقت نشود باعث افت ورزشکاران هم می‌شود و از پیش باخته خواهند بود. با این شرایط به نوعی القا می‌کنند که شما شانس مدال نیستید. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که تلاش مان را کنیم و به بچه‌ها هم این موضوع را گفتم. هر دو آن‌ها هم پخته هستند و این مسائل را به خوبی می‌دانند.

وی ادامه داد: ما وقتی کار را شروع کردیم هدف مان این بود که جو مثبتی داشته باشیم و روی تفکر قهرمانی آن‌ها تاثیر بگذاریم. ما جوانان خوبی را داریم که در کنار با تجربه‌ها کار می‌کنند. یک بخش از مسائل روحی دست ما است و سعی می‌کنیم کنترل کنیم، اما از بیرون هم فشار‌هایی است که باعث می‌شود مانعی جلوی کار ما باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص پیش بینی مدال و شرایط رکوردی عنوان کرد: بچه‌های المپیکی یک مسابقه را پشت سر گذاشتند. علی داوودی در اوج آمادگی بود، اما الان نیاز به ریکاوری دارد. از ماه آینده که اردوی کیش آغاز می‌شود باید بیشتر آماده شویم. ورزشکار باید در نزدیکی مسابقه به اوج آمادگی برسد و اگر زودتر باشد ممکن است به مشکل بخوریم.

وی ادامه داد: رکورد‌های ایده آل برای داودی ۲۲۰ کیلو در یک ضرب و ۲۶۱ یا ۲۶۲ در دو ضرب است. ذهن داودی این رکورد‌ها را قبول می‌کند و حالا در مسیر آماده سازی چه اتفاقاتی بیفتد دست ما نیست. برای جوادی هم ۱۷۵ یک ضرب و ۲۲۰ در دو ضرب که رکورد خارق العاده‌ای است.

نصیرشلال در مورد اینکه فکر نمی‌کنید این بی توجهی‌ها به خاطر نتایج بازی‌های آسیایی بوده باشد، گفت: ممکن است به خاطر بازی‌های آسیایی باشد، اما آن تیم کامل عوض شده است و بچه‌ها بعد از آن قهرمان جهان شدند و افزایش رکورد هم داشتند. الان حدود ۳۵، ۴۰ نفر سهمیه گرفته‌اند و باید کاری کنیم که از لحاظ روحی و روانی به تیم و بچه‌ها کمک شود.

وی در مورد انتقاد‌هایی که به از دست رفتن سهمیه رضا دهدار می‌شود، گفت: ما سهمیه قطعی نداشتیم و رنک ۸ و ۹ از نظر من سهمیه نیست. برای دهدار همه کار کردیم و آماده بود. او ۳۰ سال است و شرایط یک جوان ۲۲ ساله را ندارد که زیاد روی او فشار بیاوریم. بدنش خوب بود و در دو ضرب خیلی نرمال برای او شروع کردیم در ادامه دو فرصت هم داشت. او گفت اگر سهمیه نگیرد، آخرین مسابقه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *