رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای در دوماهه اول ۱۴۰۳

11:58 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای در دوماهه اول ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی از بهبود شرایط و رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای در دو ماهه اول ۱۴۰۳ خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: با وجود رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، این رشد در سال جاری نیز ادامه دارد و تا امروز ۲۶ اردیبهشت، رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد است.

وی گفت: این رشد نشان می‌دهد که امسال هم بهبود شرایط ترانزیت جاده‌ای ادامه دارد و امیدوارم در سال جاری بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

جزئیات قرارداد توسعه بندر چابهار

بذرپاش همچنین افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند شخصاً آن را دنبال می‌کرد. این قرارداد، در ابتدا قرار بود با ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز شود و در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تأمین سرمایه هدف‌گذاری شده برای این بخش و تأمین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره‌برداری بندر چابهار از بخش‌های این قرارداد است. 

بذرپاش ادامه داد: قبلاً قرارداد‌ها کوتاه‌مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما این قرارداد ۱۰ساله انگیزه را افزایش می‌دهد. 

دولت برای اولین‌بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها اشاره کرد که این قانون از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد. 

بذرپاش با اشاره به اینکه برای اولین‌بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، اظهار کرد: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود؛ این قانون دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که در پی آن می‌توانیم شاهد بازاری آرام‌تری برای مسکن اجاره‌ای در سال جاری باشیم. 

وی همچنین تصریح کرد: نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *