گفت‌وگو|

گلایه‌های قهرمان پارالمپیک از بی‌مهری مسئول ورزش لرستان: از ورزشکاری تقدیر کردند که تست دوپینگش مثبت شده

7:45 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۶۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گلایه‌های قهرمان پارالمپیک از بی‌مهری مسئول ورزش لرستان: از ورزشکاری تقدیر کردند که تست دوپینگش مثبت شده
قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک گفت: پس از اتمام بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ما برای دریافت مطالباتمان نزد سرپرست اداره ورزش استان لرستان رفتیم که با بی‌مهری جواب رد به ما دادند.

حامد امیری در گفت‌وگو با میزان، با انتقاد از عدم پرداخت پاداشش از سوی رئیس اداره ورزش استان لرستان، اظهار داشت: کسب مدال طلا در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو تجربه بسیار خوبی برای من بود، اما به قدری از سوی سرپرست اداره ورزش استان لرستان به ما بی‌مهری شد که متأسفانه از نظر روحیه تضعیف شدیم.

وی ادامه داد: ما از راه‌های مختلفی برای دریافت پاداش اقدام کردیم، اما ترتیب اثری صورت نگرفت. والی‌زاده، سرپرست وقت اداره ورزش و جوانان استان لرستان برای جواب دادن به ما طفره می‌رود و آخرین باری که به دفتر وی مراجعه کردیم با لحن بسیار تند و زشت به ما گفت که قول مطالبه شما را مدیر قبلی داده و به من هیچ ربطی ندارد، لطفاً مزاحم نشوید!

*هیچ حمایتی از طرف اداره کل ورزش لرستان نشدیم

قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک در رابطه با پیگیری‌های مستمر از وزیر ورزش وقت و اسبقیان برای دریافت مطالبات، تصریح کرد: ما در چند نوبت با وزیر ورزش و اسبقیان نامه‌نگاری کردیم که سرپرست اداره ورزش جوانان استان لرستان چنین برخوردی با ما داشته است. به عنوان مثال ۲ روز مانده به مسابقات هانگژو، والی‌زاده به ما گفت؛ شما زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک هستید و به ما ربطی ندارد. در نهایت ما بدون برگزاری مراسم بدرقه به مسابقات اعزام می‌شویم. هرچقدر اصرار کردیم که ورزشکار این استان هستیم، اما هیچگونه توجهی به ما نداشتند.

امیری در ادامه با بیان اینکه عاجزانه از مسئولان درخواست کمک داریم، عنوان کرد: من از وزیر محترم ورزش و شخص آقای اسبقیان تقاضا می‌کنم که به داد ما برسند. ما قریب به ۵ ماه برای اعزام به مسابقات پارالمپیک فرصت داریم، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی که یک ورزشکار می‌تواند تجربه کند، اما با وجود مدیر جدید هنوز هیچ گونه حمایتی از طرف اداره کل ورزش لرستان نشدیم. هر بار که مراجعه کردیم به والی‌زاده توصیه کردند که ما را حمایت کنند، اما باز توجهی نداشت.

*باید فردی که درد ورزشکار را می‌فهمد مسئول‌ ورزش استان شود

وی در ارتباط با این موضوع، بیان داشت: نکته جالب ماجرا این است که والی‌زاده از ورزشکاری تقدیر کرده و به او پاداش داده که تست دوپینگ وی مثبت شده است، اما برای ما ۳ نفر که طلا کسب کردیم و بهترین عملکرد را از خود برجای گذاشتیم هیچ کاری نکردند، ولی از ورزشکاری که مقررات انضباطی را زیر پا گذاشته بود تجلیل کردند!

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پایان با بیان اینکه باید فردی ورزشی که درد ورزشکار را می‌فهمد مسئول‌ ورزش استان شود، خاطرنشان کرد: باید فردی ورزشی و کاردان مدیر یک مجموعه ورزشی شود تا بتواند کاری برای ورزشکارانی که سهمیه بازی‌های جهانی را به دست آورده‌اند انجام دهد و با تزریق روحیه و انگیزه به بچه‌ها برای سرافرازی پرچم ایران تلاش کند. والی‌زاده که اکنون سرپرست اداره ورزش جوانان استان لرستان است در گذشته رئیس هیئت کشتی استان بود که هیچ عملکرد خوبی نداشت، اما او را به عنوان سرپرست ورزش استان انتخاب کردند، موضوعی که واقعاً جای تعجب دارد. خواهشمندم که مسئولان و وزیر محترم و حتی اسبقیان به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *