حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد:

باید موضوع حل اختلاف را به متن مردم، مجالس و آموزش و پرورش ببریم

9:55 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۱۷
باید موضوع حل اختلاف را به متن مردم، مجالس و آموزش و پرورش ببریم
رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، با خطیر عنوان کردن امر قضا اظهار کرد: تحقق و گسترش عدالت صرفاً بر عهده قوه قضاییه نیست، اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهاد‌های تبلیغاتی، دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضاییه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

رئیس عدلیه در ادامه، از مسئولان و کارکنان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که سازوکار‌های پیشنهادی خود را برای کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود؛ ما باید موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش و ... ببریم. البته من به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه نیز تاکید کرده‌ام که استخدام‌های مربوط به شورا‌های حل اختلاف در اسرع وقت انجام شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «افراسیاب» رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی پیرامون میزان موجودی و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *