بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس؛ نگرانی درباره آزادی زودهنگام زندانیان خطرناک

8:56 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس؛ نگرانی درباره آزادی زودهنگام زندانیان خطرناک
زندان‌های انگلیس که با فشار فزاینده ناشی از ازدحام جمعیت مواجه هستند، آزادی زودهنگام زندانی‌های خطرناک برای اجتماع را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - گزارش‌ها به نقل از یک دیده‌بان فاش کرد که مجرمان پرخطر، از جمله یک آزارگر خانگی که برای کودکان خطرآفرین بود، تحت طرح آزادی زودهنگام دولت انگلیس از زندان آزاد شده‌اند.

چارلی تیلور، رئیس اداره بازرسی زندان‌های انگلیس گفت که طرح وزارت دادگستری برای کاهش فشار بر زندان‌های پرجمعیت، نگرانی‌های جدی را برانگیخته و ایمنی و مدیریت ریسک را تضعیف کرده است. 

این افشاگری در بحبوحه اتهام‌هایی مبنی بر اینکه الکس چالک، وزیر دادگستری انگلیس تعهد خود را مبنی بر اینکه این طرح فقط برای مجرمین سطح پایین اعمال می‌شود، زیر پا گذاشته است. 

تیلور در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده گفت که تاریخ آزادی یک زندانی پرخطر در زندان اچ‌ام‌پی لِوِس که برای کودکان خطرآفرین در نظر گرفته می‌شود، اعلام شده است. این در حالی است که این زندانی سابقه تعقیب و آزار و اذیت خانگی را در پرونده خود دارد.

یک زندانی پرخطر دیگر با مشکل‌های قابل توجه مصرف مواد مخدر کلاس A و سابقه داشتن افکار خودکشی و آسیب رساندن به خود، از زندان آزاد شده است. آزادی این زندانی با وجود درخواست‌ها برای لغو این تصمیم و نگرانی جدی کارکنان برای امنیت او و دیگران انجام شده است.

نگرانی‌ها از زمان انجام بازرسی در زندان ساسکس شرقی در فوریه (بهمن)، اندکی پس از اجرایی شدن این طرح (طرح کاهش فشار بر زندان‌های پرجمعیت)، پدیدار شد.

در این گزارش آمده است که بازرسان مشکلات عمده‌ای را در رابطه با مواد مخدر، خشونت و آسیب رساندن به خود در زندان ویکتوریا کشف کردند. 

بیشتر بخوانید:

بحران کمبود کارکنان با تجربه در زندان‌های انگلیس

گزارش میزان درباره ازدحام در زندان‌های انگلیس

طرح آزادی زودهنگام دولت انگلیس برای کاهش فشار بر زندان‌های شلوغ طراحی شده بود. این در ابتدا شامل کاهش ۱۸ روزه مجازات زندانیان بود. این میزان کاهش مجازات در ماه مارس (اسفند/فروردین) بین ۳۵ تا ۶۰ روز و از ۲۳ می (۳ خرداد) به ۷۰ روز افزایش خواهد یافت.

تیلور می‌گوید: نیاز به آزادی زودهنگام مجرمان برای آزاد کردن فضا در زندان‌هایمان، نشانه دیگری از فشاری است که سرویس زندان ما تحت آن قرار دارد. مقام‌های محلی مجبورند با نزدیک‌تر شدن به روزی که ظرفیت زندان‌هایمان تمام می‌شود، انتخاب‌های دشواری انجام دهند.

او اضافه کرد: وضعیت فعلی کاملا قابل پیش‌بینی بود. گفت‌وگویی فوری در مورد اینکه چه کسانی را به زندان می‌فرستیم، برای چه مدت، و چه اتفاقی می‌خواهیم در طول مدت حضورشان بیفتد، مورد نیاز است.

وزیر دادگستری در سایه انگلیس گفت که دولت تلاش کرده تا طرح آزادی زودهنگام زندانیان را پنهان کند و اکنون وضعیت در حال فروپاشی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *