امیرعبداللهیان: ایران هند را شریکی قابل اعتماد می‌داند

8:25 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۸۱
امیرعبداللهیان: ایران هند را شریکی قابل اعتماد می‌داند
وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با وزیر امور خارجه، دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند که جهت حضور در مراسم امضای قرارداد بلندمدت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و هند به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه اظهار کرد: رویکرد ما به روابط با هند راهبردی است و آمادگی داریم در ظرفیت‌های دوجانبه و چندجانبه و در چارچوب سازمان‌های بریکس و شانگهای همکاری‌های خود را با هند بیش از پیش گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هند را شریکی قابل اعتماد می‌داند، بر رویکرد کشورمان برای همکاری درازمدت با هند تاکید کرد.

وزیر امور خارجه انعقاد قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های بندر شهید بهشتی چابهار و تقویت همکاری‌ها در کریدور شمال و جنوب را فرصتی بسیار مهم در گسترش حجم مناسبات تجاری ۲ کشور و منطقع ارزیابی کرد و آمادگی بخش‌های مختلف دولت ایران در جهت کمک به اجرای این قرارداد را ابراز داشت.

سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از انعقاد این موافقتنامه آن را روزی مهم و تاریخی در مناسبات ۲ کشور و پیوند منطقه‌ای ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: امروز ۲ کشور ایران و هند شاهد امضای قراردادی بلندمدت برای تجهیز بندر شهید بهشتی بود و باور داریم که این قرارداد می‌تواند زمینه‌های توسعه تجاری را برای ۲ کشور فراهم کند.

وزیر کشتیرانی هند اظهار کرد: این توافق نه تنها پیوند‌های بین ۲ کشور بزرگ ایران و هند را تقویت می‌کند، بلکه گامی استوار برای هند در زنجیره تامین جهانی و بخش دریایی است؛ سونوال این قرارداد را بخشی از برنامه‌های تجاری هند خواند که کریدور تجاری جایگزینی برای هند، ایران، افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی فراهم می‌کند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *