گزارش|

قوه قضاییه با ۴ ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد

9:00 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۱۷
قوه قضاییه با ۴ ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد
قوه قضاییه با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۴ ناشر شرکت دارد تا زمینه فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی در حوزه حقوق و قوانین را در بین مردم افزایش دهد.

خبرگزاری میزان - سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رویدادی ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود و حضور ناشران حقوقی سبب شده تا این نمایشگاه پربارتر از هر سال برگزار شود. ناشران قوه قضاییه با هدف ارائه کتاب‌های مختلف برای همه سنین تلاش می‌کنند تا فرهنگ حقوقی در بین مردم را افزایش داده و این مهم با توجه به اینکه کتاب‌ها در دو سطح تخصصی و عمومی ارائه می‌شود و در رویکرد جدید تولید در فرهنگ حقوقی را دنبال می‌کند، ارزشمند است.

فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به جامعه، یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هر کشوری محسوب می‌شود و قوه قضاییه در کنار اجرای وظایف خود، رویکرد فرهنگسازی در حوزه عمومی را مهم می‌داند. هرچه اطلاعات جامعه از قوانین و مقررات و احکام قضایی افزایش یابد، از میزان مراجعه به دادگاه‌ها کاسته شده و در عین حال جرایم نیز کاهش خواهد یافت. دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در تمامی حوزه‌های حقوقی و قوانین، دستاورد‌های مهم و اثرگذار بر جامعه دارد. از این رو چهار مرکز مطبوعات و انتشارات پژوهشگاه قوه قضاییه، مرکز وکلای قوه قضاییه، انتشارات سازمان بازرسی کل کشور و دادگستری استان تهران، امسال کتاب‌های قابل توجهی را در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب ارائه کرده‌اند.

 قوه قضاییه با ۴ ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد

مخاطب محور بودن
محمدامین کی‌خواه فرزانه مدیر انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در مورد حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به رویکرد این انتشارات گفت: با ۴۶ عنوان کتاب به این نمایشگاه آمدیم و رویکرد ما بر این مهم استوار است که کتاب‌ها را با قیمتی مناسب و ارزان در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم؛ بنابراین کتاب‌ها با حداقل قیمت تالیف به مخاطبین ارائه و بدین ترتیب مخاطب محوربودن سیاست اول ما محسوب می‌شود.

وی توجه و بهره‌برداری از فضای مجازی را در کنار حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب را مهم خواند و تاکید کرد: تلاش کردیم تا همه کتاب‌ها را در بخش مجازی نیز بارگذاری کنیم و بدین ترتیب دسترسی مخاطبان به این کتاب‌ها بسیار بیشتر خواهد بود. نکته قابل تامل اینکه بیش از ۵۰درصد از فروش ما در درگاه‌های مجازی و با کتاب «دایره المعارف نهاد‌های مبارزه با فساد» و «پیشگیری از فساد رسانه و نقش آن در پیشگیری از فساد» بوده است که در درگاه مجازی قابل‌دسترس است.

کی‌خواه فرزانه بیان کرد: هر کس که وارد غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور می‌شود، به این نتیجه می‌رسد که کتاب‌ها هم به صورت تخصصی و هم بین رشته‌ای تهیه شده است؛ بنابراین هم می‌تواند مخاطب عام داشته باشد و هم افراد با توجه به تخصص خود در حوزه حقوق به آن مراجعه کنند. غرفه سازمات بازرسی کل کشور یک غرفه جامعه‌شناسی، رسانه، اقتصاد و حقوقی را شامل می‌شود و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را فراهم کرده است، پس نمی‌توان آن را غرفه حقوقی صرف در نظر گرفت. در بین کتاب‌ها محتوا‌هایی برای گروه سنی کودک و نوجوان نیز در نظر گرفته شده است تا فرهنگ‌سازی در حوزه حقوقی از سنین کودکی شکل بگیرد و درونی شود.

قوه قضاییه با ۴ ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد 

قوه قضاییه غرفه‌ای پرمخاطب

محسن طاهری مدیر انتشارات قوه قضاییه گفت: مرکز مطبوعات و انتشارات زیر نظر پژوهشگاه قوه قضاییه فعالیت می‌کند و علاوه بر نمایش و عرضه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب، چند برنامه رونمایی هم خواهد داشت.

وی افزود: امسال از جهت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و استقبال مردم، وضعیت بسیار مطلوب و خوب است و غرفه مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه سال گذشته و امسال جزو غرفه‌های پرمخاطب است. امسال تعداد زیادی عناوین جدید اضافه شده است که حتی برخی عناوین به زودی از چاپخانه به دیگر عنوان‌ها افزوده می‌شود.
طاهری اظهار کرد: عناوینی که از نمایشگاه سال گذشته تا کنون منتشر کرده‌ایم حدود ۸۰ عنوان کتاب چاپ اول است و شامل ۱۱ عنوان مجموعه آرای قضایی است که جزو مهم‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شود و بخشی مربوط به کتاب‌های هیئت عمومی دیوان عالی کشور، بخشی به قوانین و بخشی دیگر نیز مربوط به کتاب‌های کاربردی است.

مدیر انتشارات قوه قضاییه بیان کرد: مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه امسال با بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است و در مدت برگزاری نمایشگاه نیز از عناوین جدید دیگر رونمایی می‌کند، به طوری که در چند روز اخیر عناوینی، چون «تملک قهری اراضی خصوصی»، «نهاد‌های ارفاقی»، «تحلیل قانون نحوی اجرای محکومیت‌های مالی»، «شروط ضمن عقد نکاح» و… رونمایی و ارائه می‌شود.

قوه قضاییه با ۴ ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد

بیش از ۳۵۰ مشاوره حقوقی رایگان در مرکز وکلای قوه قضاییه
یکی از خدمات ارائه شده در غرفه وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه کتاب، «برپایی میز خدمت و مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان» از سوی وکلای حاضر در نمایشگاه بوده است.

وکلای همکار مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ضمن شنیدن موضوعات مطرح شده از سوی مردم، به پرسش‌ها و درخواست‌های مختلف بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب پاسخ داده و در این زمینه، مشاوره‌های حقوقی در موضوعات مختلف از جمله پیگیری حقوقی پرونده، ارائه دادخواست، لایحه دفاع و سایر موضوعات حقوقی و نکات حرفه‌ای مرتبط با پرونده، ارائه شده است.

ارائه بیش از ۳۵۰ مشاوره حقوقی رایگان در ۷ روز نخست نمایشگاه کتاب تهران
بازدیدکنندگان در دیدار حضوری و بازدید از نمایشگاه، خدمات حقوقی مناسبی از وکلا دریافت کرده و با تسلط و آگاهی بهتر نسبت به موضوعات حقوقی موجود در پرونده خود، نمایشگاه کتاب را ترک کردند.

همچنین طی روز‌های باقیمانده از نمایشگاه نیز به صورت هم‌زمان دو وکیل در غرفه مرکز وکلا حضور دارند و به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه در زمینه‌های مختلف، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

در روز‌های آینده نیز پیش‌بینی‌شده که تعداد دیگری از درخواست‌کنندگان، از این نوع خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

معرفی ۵۲ عنوان کتاب از سوی انتشارات دادگستری استان تهران

سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران با اعلام خبر برپایی غرفه انتشارات دادگستری استان تهران در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: غرفه انتشارات دادگستری در طبقه دوم سالن ناشران دانشگاهی و غرفه شماره ۱۰۶ میزبان علاقه‌مندان است.

سجودی اظهار کرد: انتشارات دادگستری کل استان تهران با ارائه ۵۲ عنوان کتب تخصصی در زمینه حقوقی و قضایی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *