دادستان کرمان: اراضی جهت رفع تداخلات و کاهش دعاوی باید سنددار شود

16:20 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کرمان: اراضی جهت رفع تداخلات و کاهش دعاوی باید سنددار شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان سنددار شدن اراضی را یکی از الزامات تحقق کامل حدنگاری بیان کرد و گفت که این امر در کاهش اختلافات و دعاوی تاثیرگذار است.

خبرگزاری میزان - مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در شورای معاونان دادستانی، منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به تنظیم سند رسمی برای اراضی را بسیار راهگشا دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده لذا سنددار کردن اراضی و جلوگیری از تعرض و دست‌اندازی زمین‌خواران باید با قوت و سرعت پیش رود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان سنددار شدن اراضی را در کاهش اختلافات و دعاوی تاثیرگذار دانست و گفت: تحقق کامل حدنگاری، به طوری که تمامی اراضی و املاک در کشور سنددار شود، در سند تحول و تعالی قوه قضاییه جایگاه ویژه‌ای دارد.

بخشی با اشاره به اینکه بخش عمده پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به اختلاف در اراضی فاقد سند است، عنوان کرد: صدور اسناد اراضی در اولویت دستگاه قضایی است و افراد سودجو و زمین‌خوار از این موضوع استفاده می‌کنند، لذا تثبیت مالیکت اراضی گامی مؤثر در کاهش اختلافات و دعاوی خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه از زحمات مهدی‌زاده، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک منطقه دو کرمان به دلیل عملکرد مناسبی که در سند دار کردن اراضی کشاورزی در سال قبل داشت، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *