پیشنهاد ازدواج تانک روس‌ها به قهرمان ژاپنی المپیک

سعدالله‌یف: قلبم می‌گوید در المپیک پاریس کشتی می‌گیرم/ هنگام مشکلات به خداوند متوسل می‌شوم

8:45 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۴۹
سعدالله‌یف: قلبم می‌گوید در المپیک پاریس کشتی می‌گیرم/ هنگام مشکلات به خداوند متوسل می‌شوم
دارنده ۷ مدال طلای کشتی آزاد المپیک و جهان گفت: ظاهراً کسی نمی‌خواهد من سه بار قهرمان المپیک شوم، اما قلبم می‌گوید در پاریس کشتی می‌گیرم.

خبرگزاری میزان - عبدالرشید سعدالله‌یف، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه، قهرمان دو دوره المپیک و ملقب به تانک روسیه برای ششمین بار در مسابقات قهرمانی روسیه به مدال طلا رسید و پس از آن تولد خود را جشن گرفت. وی اخیراً در مصاحبه‌ای احساسات خود پس از قهرمانی کشور را بیان کرده و در مورد وضعیت خود پس از دو مسابقه از دست رفته به دلیل عدم صدور روادید و شرایط سیاسی صحبت کرد.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان در مورد المپیک آینده و شرایط فیزیکی‌اش گفت: با وجود اینکه اخیراً یک عمل جراحی جدی داشتم، احساس بسیار خوبی دارم. احتمالاً بعداً متوجه شدم که چقدر خطرناک است، اما به لطف ویژگی‌های حرفه‌ای پزشکم، در عرض چهار ماه، نه فقط روی تشک، بلکه در جام یاریگین با قدرت حاضر شدم.

خداوند متعال به هرکسی که به او ایمان دارد، کمک می‌کند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد برای تشویق من در مسابقات قهرمانی روسیه به منطقه مسکو آمده بودند، فشار خاصی از جانب مسئولان وجود داشت، تنش کوچکی پیش آمد، اما من نمی‌توانستم خودم را ناامید کنم، ابراز داشت: بله، آغاز سال برایم آسان نبود، زیرا من اجازه نداشتم به اروپا برای به یک تورنمنت رنکینگ دار بروم، اما همه این موقعیت‌ها فقط به من انگیزه داد. اگر کسی فکر می‌کند که این مسائل می‌تواند من را از نظر روانی بشکند، باید بگویم اینطور نبوده و نیست. هر چیزی که برایم پیش می‌آید، به خودم تاکید می‌کنم؛ خداوند متعال به من ثبات محکمی داده است. اگر در زندگی مشکلی داشته باشم، همیشه با دعا به درگاه خداوند متعال متوسل می‌شوم و هیچ وقت دعای من رد نشده است؛ بنابراین برای من پذیرش بسیاری از مسائل، راحت‌تر از دیگران است. می‌دانید، یک بار در کمپ تمرینی یکی از هم تیمی‌ها گفت: برای شما داغستانی‌ها خوب است، خداوند متعال به شما کمک می‌کند! اما در واقع من معتقدم، خداوند متعال به هرکسی که به او ایمان دارد، به او امیدوار است و صمیمانه از او درخواست می‌کند، کمک می‌کند.

ظاهراً کسی نمی‌خواهد من سه بار قهرمان المپیک شوم

قهرمان المپیک توکیو با بیان اینکه پس از گذشت دو سال وضعیت نامفهوم پذیرش روس‌ها در مسابقات بین‌المللی، حالا دوباره یک وضعیت غیرقابل درک برای شخص من به وجود آورده‌اند، گفت: من روی تشک هستم، تمرین می‌کنم، تلاش می‌کنم، حتی برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ در مسابقات قهرمانی روسیه روی تشک رفتم. همه ورزشکاران ما موقعیت یکسانی دارند. اما ظاهراً کسی نمی‌خواهد من سه بار قهرمان المپیک شوم. اگر همه تعلیق می‌شدند، این یک چیز بود، اما فقط من تعلیق شدم و اگر اجازه حضور در بازی‌های المپیک را نداشته باشم، سوالات خاصی خواهم داشت و در سطح ایالتی آن‌ها را حل خواهیم کرد، امیدواریم همه چیز خوب پیش رود و مجوز حضور در پاریس را بگیرم.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم یک ماه مانده به بازی‌های المپیک به نوعی شروع کنم. قلبم به من می‌گوید که در المپیک پاریس شرکت خواهم کرد و ششمین قهرمانی در روسیه برای من یک نشانه است. من بیش از ۱۰ سال است که در بالاترین سطح کشتی می‌گیرم و این قهرمانی روسیه برای مدت طولانی در یاد همه خواهد ماند. 

سالروز من و پدربزرگم مشترک است

نایب قهرمان جهان با بیان اینکه سالروز تولد او و پدربزرگش مشترک است، خاطرنشان کرد: پدربزرگم امسال ۹۰ ساله شد، تعداد کمی از مردم می‌دانند که تولد ما مشترک است به همین دلیل در کنار خانواده در حالی که بزرگ‌ترین سعدالله‌یف با ماست، این روز را جشن می‌گیریم.

کادیف شایسته سفر به المپیک است و می‌تواند قهرمان شود

وی در ادامه درباره ابراهیم کادیف، ستاره آینده کشتی آزاد گفت: شک نداشتم که ابراهیم یکی از لیدر‌های تیم ملی می‌شود، اما فکر می‌کردم پیروزی در دو تورنمنت در زمانی کوتاه و یک هفته برایش سخت است. او پیش از این قهرمان مسابقات جوانان روسیه شد. اما تمام قهرمانان روسیه را برد و ثابت کرد که شایسته سفر به بازی‌های المپیک است. بله، آرتور نایفونوف، نفر اول وزن ۸۶ کیلوگرم شد و من مطمئن هستم که سرمربی تیم تصمیم درستی خواهد گرفت و به کادیف فرصت می‌دهد تا وارد ترکیب المپیک شود. من مطمئن هستم که کادیف می‌تواند در بازی‌های المپیک قهرمان شود. او مردی با اراده و منضبط است، حتی یک جلسه تمرینی را از دست نمی‌دهد و ۱۰۰ درصد کارش را درست انجام می‌دهد. آن‌ها به همراه مربی خود، می‌دانند که چه کار می‌کنند و به کجا می‌روند.

به یویی سوساکی گفتم آماده‌ایم برای او یک داماد شایسته پیدا کنیم

سعدالله‌یف در پایان با اشاره به حضور یویی سوساکی قهرمان المپیک از ژاپن در داغستان، گفت: من به طور اتفاقی در ماخاچکالا با سوساکی آشنا و از ورودش شگفت‌زده شدم. او به شوخی گفت که می‌خواهد به داغستان برود و من در پاسخ گفتم که آماده‌ایم برای او یک داماد شایسته پیدا کنیم. او دختر مهربانی است، ژاپنی‌ها از نظر نظم و انضباط برابری ندارند و مردمانی دلپذیر و درست هستند. سوساکی در ۲۱ سالگی برنده المپیک شد و امروز ۲۴ ساله است، اگر با همین روحیه ادامه دهد، می‌تواند از کائوری ایچو افسانه‌ای که ۴ بار قهرمان المپیک شده است، پیشی بگیرد. به سوساکی گفتم که بعد از المپیک پاریس باید همراه با ایچو به داغستان بیاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *