پیش‌بینی وزش باد شدید در کشور طی ۳ روز آینده

8:46 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیش‌بینی وزش باد شدید در کشور طی ۳ روز آینده
کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور طی ۳ روز آینده خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی،امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر همراه با رگبار باران، رعدوبرق و گاهی هم وزش باد شدید، فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بارش‌ها در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، جنوب اردبیل و شمال خوزستان شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای فردا هم در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس، استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطقی از فارس، شمال کرمان و یزد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین افزود: برای روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب غرب و استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. در روز جمعه نیز برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

به گفته این کارشناس هواشناسی، در ساعات بعدازظهر روز جمعه، انتظار رگبار و رعدوبرق در دامنه‌های زاگرس نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: در ۳ روز آینده در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهد بود، به‌ویژه در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را نیز ایجاد کند. همچنین در ۳ روز آینده دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: برای تهران نیز پیش‌بینی می‌شود امروز بیشینه دما به ۲۵ درجه برسد و کمینه دما نیز امروز ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *