گفت‌وگو|

ابراهیمی: فوتبال ایران جذابیتش را از دست داده/ استعدادیابی غیراصولی فوتبال را نابود کرده است

0:15 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۳۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ابراهیمی: فوتبال ایران جذابیتش را از دست داده/ استعدادیابی غیراصولی فوتبال را نابود کرده است
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متأسفانه فوتبال ایران به دلیل استعدادیابی غیر اصولی جذابیتش را از دست داده و در حال ضعیف شدن است.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان درباره پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: پرسپولیس در این بازی منطقی بازی کرد و مقابل حملات تیم فوتبال هوادار به خوبی مقاومت کرد. در چند صحنه خط دفاع پرسپولیس پراشتباه ظاهر شد که این موضوع نباید در ۳ بازی باقیمانده اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: متأسفانه فوتبال ایران جذابیت خودش را از دست داده و شاید هر چند هفته یک بار چنین بازی جذابی را ببینیم. مقابل هوادار تیم برتر زمین بودیم و واکنش‌های خوب بیرانوند آب سردی بر حملات شاگردان شجاعی بود. هوادار سعی داشت در دقایق ابتدایی دروازه پرسپولیس را باز کند که در چند موقعیت تا نزدیکی دروازه هم پیش رفتند، اما به نظرم چون دقت نداشتند حمله‌هایشان طبل تو خالی بود. سرخ‌پوشان در این بازی با تجربه عمل کردند و ثمره آن یک پیروزی دلچسب بود.

*امیدوارم فکری به حال استعداد‌های فوتبال، بخصوص تهرانی‌ها شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با تضعیف فوتبال ایران تصریح کرد: متأسفانه فوتبال ایران به دلیل استعدادیابی غیر اصولی در حال ضعیف شدن است. در ترکیب پرسپولیس خدابندلو عملکرد خوبی نشان داده و ما شاهد یک بازیکن اهل تهران هستیم که اینچنین خوش می‌درخشد. متأسفانه در ۱۰ سال گذشته استعدادهای فوتبال تهران نابود شد چرا که در پایتخت برای تربیت بازیکنان به خوبی استعدادیابی انجام نمی‌شود. امیدوارم که به این موضوع اهمیت ویژه‌ای بدهند.

ابراهیمی با بیان اینکه با وجود این شرایط در رقابت‌های بین‌المللی نتیجه لازم را نخواهیم گرفت، بیان داشت: ما با این نفرات و با این سبک فوتبال در آسیا و رقابت‌های جهانی نتیجه لازم را نخواهیم گرفت. فوتبال ما از نظر استعدادیابی دچار مشکل است؛ دلم به حال فوتبال ایران می‌سوزد. در گذشته به دنبال استعداد بودیم و فردی به نام اردشیر قلعه‌نویی را ما کشف کردیم و بعد از استعدادیابی که انجام شد باعث شد که او در دوران فوتبال خود درخشان ظاهر شود و اکنون سرمربی تیم ملی ایران و پرافتخارترین مربی ایران باشد. امیدوارم در این شرایط بد اقتصادی فکری به حال استعداد‌های فوتبال ایران، علی‌الخصوص تهرانی‌ها شود.

*بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر از استقلال خواهد بود

وی در رابطه با دیدار آینده پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، متذکر شد: بازی‌های پرسپولیس به مراتب سخت‌تر از استقلال خواهد بود چرا که استقلال تا پایان فصل با تیم‌های قعر جدول رقابت خواهد کرد، اما پرسپولیس در مسیر رسیدن به صدر جدول باید با تیم‌های سرسختی روبرو شود. در این مدت همه چیز مهیاست و هواداران حضور پرشوری در ورزشگاه داشته‌اند، اما متأسفانه لذتی از فوتبال نمی‌بریم و بازیکنان فقط به دنبال ارائه یک بازی محتاطانه برای کسب امتیاز هستند.

پیشکسوت سرخ پوشان در پایان با بیان اینکه هر تیمی دوم شود باز هم ارزش‌های خودش را دارد، خاطرنشان کرد: استقلال به احتمال ۷۰ درصد برنده بازی مقابل فولاد خواهد بود. دو تیم استقلال و پرسپولیس همواره در این فصل باعث جذاب شدن مسابقات شدند و باید به این نکته که چیزی از ارزش‌های تیم دوم کم نخواهد شد توجه کرد، چرا که تیم دوم هم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد. امیدوارم تا پایان فصل رقابت‌های جذابی را شاهد باشیم و قهرمانی نصیب تیمی شود که شایسته آن است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *