اولین محموله دارویی هلال احمر برای مراسم حج ارسال شد

16:32 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
اولین محموله دارویی هلال احمر برای مراسم حج ارسال شد
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران از ارسال نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران برای حج تمتع ۱۴۰۳ به عربستان سعودی خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید علی مرعشی گفت: نخستین محموله از ۳۸ تن محموله دارویی و تجهیزات هلال احمر ایران شب گذشته (شنبه ۲۲ اردیبهشت) ارسال شد و منتظر ارسال بقیه آن‌ها در طول هفته جاری هستیم.

وی با اشاره به کاهش تعداد کادر پزشکی در حج امسال، افزود: امسال تعداد کادر پزشکی حج و زیارت هلال احمر ٣٨٠ نفر است در حالی که سال گذشته ۴٢۵ نفر بود.

مرعشی با اشاره به شرایط اعزام پزشکی به سفر معنوی حج گفت: استطاعت جسمی و روحی زائران هر ساله از سوی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و از این رو برای حج امسال، خدمات بهداشتی و معاینات حجاج از سال ١۴٠٢ آغاز شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه ۵٩۵ نفر نتوانستند استطاعت سلامت را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید فرهنگستان علوم پزشکی، امسال برای نخستین بار افراد دیالیزی نمی‌توانند به حج اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ هزار و ۵۰٠ نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند، به بیان فرایند انتخاب پزشک برای انجام معاینات زائران پرداخت و افزود: در حج گذشته پزشکان معاینه کننده از افرادی بودند که سابقاً به حج اعزام شده بودند، اما امسال همه پزشکانی که زائران را معاینه می‌کنند به حج مشرف خواهند شد و به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *